Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Συνεργασίας και Επίλυσης Προβλημάτων μέσω Διεξαγωγής Project και Διερευνητικής Μάθησης: Εφαρμογή και Αξιολόγηση σε Συμμετοχή Ομάδας σε Διαγωνισμό STEM


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητική μάθηση Εκπαίδευση STEM μάθηση μέσω project
Ελίνα Καραγιαννίδου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί έρευνα δράσης και παρουσιάζει τις δεξιότητες που ανέπτυξε μία ομάδα 4 μαθητών Δ & Ε τάξης δημοτικού κατά την διεξαγωγή πρότζεκτ για την πρώτη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό STEM. Ειδικότερα, αναλύονται οι δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν στη διαδικασία, εστιάζοντας στην επίλυση προβλημάτων, τη συνεργασία και την κριτική σκέψη, ως βασικούς παράγοντες επιτυχούς εμπλοκής σε STEM πρότζκετ. Στους μαθητές εφαρμόστηκε η διερευνητική μέθοδος με ανοιχτή διερεύνηση, με διάρκεια παρέμβασης 7 μηνών. Οι μαθητές ήταν εξοικειωμένοι με τη διερευνητική μάθηση (IBL) και τη μάθηση μέσω διεξαγωγής πρότζεκτ (PBL)  και το πρότζεκτ παρουσιάστηκε από τους ίδιους σε μία επιτροπή κριτών αποσπώντας διακρίσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bender, W., Schaper, N., Caspersen, H., Margaritis, M., & Hubwieser, P. (2016). Enhancing student teachers’ epistemological beliefs about models and conceptual understanding through a model-based inquiry process.
Bers, M. U. (2018). Coding as a Playground: Programming and Computational Thinking in the Early Childhood Classroom. Routledge.
Bybee, R. W. (2010). The STEM education movement: Origins, goals, and challenges. Science, 329(5989), 404-406.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research Methods in Education (8th Edition). Routledge.
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, H. (Eds.) (2014). STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. Washington, DC: National Academies Press.
Johnson, D. W. (2016). Cooperative Learning in STEM Education: How to Integrate Social and Emotional Learning with High-Quality STEM Instruction. Springer.
Krajcik, J. S., & Blumenfeld, P. C. (2006). The inquiry-based science education model: Its theoretical underpinnings and implications for science instruction. Science education, 90(3), 397-417.
Pedaste, M., Zacharia, Z. C., & de Jong, T. (n.d.). Model-based inquiry in computer-supported environments. Go-Lab.
Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. New directions for adult and continuing education, 2000(84), 7-23