“Αλήθεια ή Ψέμα; Τι να πιστέψω, τι;” Επιστήμη και Ψηφιακός Πολίτης: Ένα Διδακτικό Σενάριο με Εφαρμογή στη Χημεία


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
επιστήμη, επιστημονική παραπλάνηση, φυσικές επιστήμες, ψευδοεπιστήμη, ψηφιακός πολίτης
Κωνσταντίνα Μαλάμου
https://orcid.org/0009-0006-6790-3257
Σεβαστή Μαλάμου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα της ένα διδακτικό σενάριο στη Χημεία, με στόχο την κινητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών πάνω σε θέματα ψευδοεπιστήμης ή παραπλάνησης του κοινού σε επιστημονικά θέματα σε έναν ψηφιακό κόσμο γεμάτο υπερπληροφόρηση, προκλήσεις και παραπλανήσεις. Βασισμένο στην ανακαλυπτική-διερευνητική και ομαδοσυνεργατική μέθοδο, χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, το διδακτικό σενάριο έχει ως κύριο στόχο, την εκπαίδευση ενεργών και προβληματιζόμενων μαθητών-ψηφιακών πολιτών σε θέματα επιστήμης και επιστημονικής παραπλάνησης. Το παρόν διδακτικό σενάριο μπορεί να αποτελέσει οδηγό ώστε να προσαρμοστεί και σε άλλες Φυσικές Επιστήμες όπως η Βιολογία και η Φυσική, εξυπηρετώντας αντίστοιχους διδακτικούς στόχους για τους μαθητές της Γ  Γυμνασίου και τάξεις Λυκείου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adam, T., & Tatnall, A. (2017). The value of using ICT in the education of school students with learning difficulties. Education and Information Technologies, 22(6), 2711–2726. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9605-2
Bruntha, P. (2024). Effectiveness of ICT Tools in Education. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/378040107_Effectiveness_of_ICT_Tools_in_Education
Hafeez, M. (2021). Teaching-Learning Process And ICT Tools- A Review. Indonesian Journal of Basic Education, 4(1), 18–27.
Hendriks, F., Kienhues, D., & Bromme, R. (2016). Trust in Science and the Science of Trust. Progress in IS, 143–159. https://doi.org/10.1007/978-3-319-28059-2_8
Polly, D., Mims, C., Shepherd, C. E., & Inan, F. (2010). Evidence of impact: Transforming teacher education with preparing tomorrow’s teachers to teach with technology (PT3) grants. Teaching and Teacher Education, 26(4), 863–870. https://doi.org/10.1016/j.tate.2009.10.024
Ponte, J. P. da, Oliveira, H., & Varandas, J. M. (2002). Development of Pre-Service Mathematics Teachers’ Professional Knowledge and Identity in Working with Information and Communication Technology. Journal of Mathematics Teacher Education, 5(2), 93–115. https://doi.org/10.1023/a:1015892804607
Ratheeswari, K. (2018). Information Communication Technology in Education. Journal of Applied and Advanced Research, 3(S1), 45. https://doi.org/10.21839/jaar.2018.v3is1.169
Richardson , J., & Milovidov, E. (2019). Digital Citizenship Education Handbook, Council of Europe. https://rm.coe.int/16809382f9