Μικροί Επι-STEAM-ονες… εν δράσει! Παρουσίαση του σχεδιασμού ενός ομίλου STEAM για μαθητές Ε Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
καινοτομία στην εκπαίδευση μάθηση μέσω έργου Όμιλοι Επιστημών συνεργατική μάθηση STEAM εκπαίδευση
Αγγελική Βασιλούδη
Περίληψη

Ένας από τους κύριους στόχους των Πειραματικών Σχολείων είναι η πιλοτική εφαρμογή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, οργανώνονται όμιλοι αριστείας, καινοτομίας και δημιουργικότητας, οι οποίοι ενισχύουν τους μαθητές/τριες σε τομείς που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους. Στην παρούσα αναρτημένη ανακοίνωση επιχειρείται η παρουσίαση της δομής ενός εκπαιδευτικού ομίλου που σχεδιάστηκε σύμφωνα με την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM και την μάθηση βάσει έργου. Στον όμιλο «Μικροί Επι-STEAM-ονες», οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν σε ποικίλες δραστηριότητες (μελέτη, σχεδιασμός, υλοποίηση πειραμάτων, δημιουργία κατασκευών) μέσω των οποίων επιδιώχθηκε η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων απαραίτητων για τις απαιτήσεις του 21ου αι..

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νόμος 4692/2020. Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020
Νόμος 4823/2021. Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλεςδιατάξεις. ΦΕΚ 136/Α/3.8.2021.
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. (2020). Εφαρμογή της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Φ.7/79511/ΓΔ4). Ανακτήθηκε 08/12/2024 από https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/document.pdf
Hidayanthi, R., Siregar, N. H., Siregar, D. A., & Siregar, H. L. (2024). Implementation of STEAM-based digital learning for students’ numeracy literacy in elementary schools. Research and Development in Education (RaDEn), 4(1), 653-661. https://doi.org/10.22219/raden.v4i1.32663
Ozkan, G., & Umdu Topsakal, U. (2021). Investigating the effectiveness of STEAM education on students’ conceptual understanding of force and energy topics. Research in Science & Technological Education, 39(4), 441– 460. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1769586
Perignat, E., & Katz-Buonincontro, J. (2019). STEAM in practice and research: An integrative literature review. Thinking Skills and Creativity, 31, 31–43. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2018.10.002
Santos, C., Rybska, E., Klichowski, M., Jankowiak, B., Jaskulska, S., Domingues, N., Carvalho, D., Rocha, T., Paredes, H., Martins, P., & Rocha, J. (2023). Science education through project-based learning: A case study. Procedia Computer Science, 219(2023), 1713–1720. https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.01.465
Sigit, D. V., Ristanto, R. H., & Mufida, S. N. (2022). Integration of Project-Based E-Learning with STEAM: An Innovative Solution to Learn Ecological Concept. International Journal of Instruction, 15(3), 23-40. https://doi.org/10.29333/iji.2022.1532a
Wu, X.-Y. (2024). Unveiling the dynamics of self-regulated learning in project-based learning environments. Heliyon, 10(5), e27335. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e27335