Συστηματική Ανασκόπηση της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) μέσω Chatbots σε Φυσική, Μαθηματικά, Γλώσσα και Κοινωνικές Σπουδές


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Chatbot AI Δημοτικό σχολείο Επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP)
Ευφρανσία Τζαγκαράκη
https://orcid.org/0000-0002-9021-9166
Σταμάτιος Παπαδάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Στην ανασκόπηση παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις για τη χρήση των Chatbots που βασίζονται στην Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (NLP - Neuro-Linguistic Programming) στο δημοτικό. Αναλύεται η χρήση τους σε αντικείμενα όπως η Φυσική, τα Μαθηματικά, η Γλώσσα και οι Κοινωνικές Σπουδές. Παρουσιάζονται πιθανές προκλήσεις που αφορούν την ακρίβεια των πληροφοριών, την αποδοχή από εκπαιδευτικούς, εκπαιδευόμενους και γονείς, και τις ηθικές διαστάσεις της χρήσης τους. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα Chatbots μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς να υποκαθιστούν τον ανθρώπινο παράγοντα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aravantinos, S., Lavidas, K., Voulgari, I., Papadakis, S., Karalis, T., & Komis, V. (2024). Educational approaches with AI in primary school settings: A systematic review of the literature available in Scopus. Education Sciences, 14(7), 744. https://doi.org/10.3390/educsci14070744
Beyer, S. & Arndt, K. (2024). Teachers’ Perceptions of a Chatbot’s Role in School-based Professional Learning. Open Education Studies, 6(1), 20240015. https://doi.org/10.1515/edu-2024-0015
Butler, A., Hall, H., & Copnell, B. (2016). A Guide to Writing a Qualitative Systematic Review Protocol to Enhance Evidence-Based Practice in Nursing and Health Care. Worldviews on evidence-based nursing, 13(3), 241–249. https://doi.org/10.1111/wvn.12134
Chaves, A. P., Egbert, J., Hocking, T., Doerry, E., & Gerosa, M. A. (2022). Chatbots language design: The influence of language variation on user experience with tourist assistant chatbots. ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 29(2), Article 13. https://doi.org/10.1145/3487193
Fokides, E., & Peristeraki, E. (2024). Comparing ChatGPT's correction and feedback comments with that of educators in the context of primary students' short essays written in English and Greek. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12912-8
Han, A., Zhou, X., Cai, Z., Han, S., Ko, R., Corrigan, S., & Peppler, K. A. (2024). Teachers, Parents, and Students' perspectives on Integrating Generative AI into Elementary Literacy Education. Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '24), 678, 1–17. https://doi.org/10.1145/3613904.3642438
Karaman, M.R. & Goksu, I. (2024). Are lesson plans created by ChatGPT more effective? An experimental study. International Journal of Technology in Education (IJTE), 7(1), 107- 127. https://doi.org/10.46328/ijte.607
Koltsakis, E., Klontzas, M.E., & Karantanas, A.H. (2023). What Is Artificial Intelligence: History and Basic Definitions. In: Klontzas, M.E., Fanni, S.C., Neri, E. (eds) Introduction to Artificial Intelligence. Imaging Informatics for Healthcare Professionals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25928-9_1
Li, W., Zhang, X., Li, J., Yang, X., Li, D., & Liu, Y. (2024). An explanatory study of factors influencing engagement in AI education at the K-12 Level: An extension of the classic TAM model. Scientific Reports, 14(1), 1-17. https://doi.org/10.1038/s41598-024-64363-3
Rong, W., & Yu, Z. (2023). Do AI chatbots improve students learning outcomes? Evidence from a meta-analysis. Br. J. Educ. Technol., 55, 10-33. https://doi.org/10.1111/bjet.13334
Stryftoy, S., Krouska, A., Troussas, C., Mylonas, P., & Sgouropoulou, C. (2024). Exploring teachers’ attitudes and self-efficacy towards AI learning in science instruction. In 4th International Conference on Novel & Intelligent Digital Systems (NiDS 2024), September 25-27, 2024, Athens, Greece. http://www.image.ece.ntua.gr/publications.php
Wiboolyasarin, W., Wiboolyasarin, K., Tiranant, P., Boonyakitanont, P., & Jinowat, N. (2024). Designing chatbots in language classrooms: An empirical investigation from user learning experience. Smart Learning Environments, 11(1), 1-25. https://doi.org/10.1186/s40561-024-00319-4