Μια Εκπαιδευτική Πρόταση για τη Διδασκαλία της Έννοιας του Χρόνου: Ιστορικές, Πολιτισμικές και Επιστημονικές Διαστάσεις


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Άτυπη εκπαίδευση, Μουσείο Ηρακλειδών, Φύση της επιστήμης, Χρόνος
Ελένη Αλεξίου
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί μία εκπαιδευτική πρόταση για την εξοικείωση με τη Φύση της Επιστήμης μέσω της διδασκαλίας της έννοιας του χρόνου. Αναφέρεται σε ένα πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στο μουσείο Ηρακλειδών και περιλαμβάνει ξενάγηση σε εκθέματα που σχετίζονται με την χρονομέτρηση στην Αρχαία Ελλάδα, ένα παιχνίδι με κάρτες και ένα φύλλο εργασίας με κείμενα που αναφέρονται στην ιστορία της επιστήμης. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργαστούν και να συζητήσουν πηγές που καλύπτουν το ζήτημα του χρόνου σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια. Στόχος του είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις φυσικές αρχές που αφορούν την μέτρηση του χρόνου και η ανάδειξη της σχέσης επιστήμης και κοινωνίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Δανέζης, Μ. & Θεοδοσίου, Σ. (1994). Μετρώντας τον άχρονο χρόνο. Ο χρόνος στην αστρονομία. Δίαυλος. ISBN: 9789607140456
Κουτσουμπός, Θ. (2010). Έννοιες του χρόνου από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία στη σύγχρονη φυσική. Γαβριηλίδη. ISBN: 9789603365846
Bell, P., Lewenstein, B., Shouse, A. W., & Feder, M. A. (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. National Academies Press. ISBN: 9780309119559
Lederman, N. G.(2007).Nature of science: Past, present and future, Handbook of research on science education. Lawrence Erlbaum Associates. ISBN: 9780203824696
Elias, N. (1992). Time: An Essay. Blackwell Publishers. ISBN: 9780631157984
Moishe, P. (1996). Time, labor and social domination. A reinterpretation of Marx΄s critical theory. Cambridge University Press. ISBN: 9780521565400