Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στις Φυσικές Επιστήμες: Μια Βιβλιογραφική Ανασκόπηση


Δημοσιευμένα: Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
γεωγραφική εκπαίδευση εκπαιδευτικό εργαλείο Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) φυσικές επιστήμες Artificial Intelligence (AI) educational tool geographic education science
Αναστασία Γεωργίου
Αθηνά Καρατζά
Νέλλη Κ.Μ. Μαρώση
Ευαγγελία Μαυρικάκη
Αποστολία Γαλάνη
Περίληψη

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) εξελίσσεται ραγδαία και εφαρμόζεται ολοένα και περισσότερο στην εκπαίδευση. Παρά τη δυναμική της, η αξιοποίησή της στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε.) παραμένει περιορισμένη. Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις εκπαιδευτικές εφαρμογές της Τ.Ν. και τα οφέλη της στα προαναφερθέντα πεδία. Για τον λόγο αυτό, μελετήθηκαν σχετικά άρθρα των τελευταίων πέντε ετών, με τα ευρήματα να επιβεβαιώνουν την Τ.Ν. ως πολλά υποσχόμενο εργαλείο, αφού προάγει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και ενισχύει την εμπλοκή των μαθητών/τριών στα μαθήματα Φ.Ε., ενώ φαίνεται να έχει θετική επίδραση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και στα διδακτικά αντικείμενα που εξετάστηκαν. Ωστόσο, τονίζεται η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη εκπαιδευτικών εφαρμογών που αξιοποιούν Τ.Ν..

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κόνιαρη, Χ. (2024). Η χρήση του ChatGPT ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της γεωγραφίας ΣΤ’ Δημοτικού. Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6047
Ben-Zion, Y., Zarzecki, R. E., Glazer, J., & Finkelstein, N. D. (2024). Leveraging AI for Rapid Generation of Physics Simulations in Education: Building Your Own Virtual Lab. arXiv preprint arXiv:2412.07482. DOI:10.48550/arXiv.2412.07482
Βruneau, P., Wang, J., Cao, L., & Trương, H. (2023). The Potential of ChatGPT to Enhance Physics Education in Vietnamese High Schools. DOI:10.35542/osf.io/36qw9
Fages, F. (2020). Artificial intelligence in biological modelling. A Guided Tour of Artificial Intelligence Research: Volume III: Interfaces and Applications of Artificial Intelligence, 265-302. DOI:10.1007/978-3-030-06170-8_8
Hassoun, S., Jefferson, F., Shi, X., Stucky, B., Wang, J., & Rosa Jr, E. (2021). Artificial intelligence for biology. Integrative and Comparative Biology, 61(6), 2267-2275. DOI:10.1093/icb/icab188
Heeg, D. M., & Avraamidou, L. (2023). The use of Artificial intelligence in school science: a systematic literature review. Educational Media International, 60(2), 125-150. DOI:10.1080/09523987.2023.2264990
Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2019). Artificial intelligence in Education: Promises and implications for teaching & learning. The Center for Curriculum Redesign. ISBN: 978-1794293700.
Kodkin, V. L., & Artemeva, E. V. (2024). ChatGPT: Application in Chemistry Education and Challenges. Journal of Computer and Communications, 12(03), 196-206. DOI: 10.4236/jcc.2024.123012
Kurniawan, W., Riantoni, C., Lestari, N., & Ropawandi, D. (2024). A hybrid automatic scoring system: Artificial intelligence-based evaluation of physics concept comprehension essay test. International Journal of Information and Education Technology, 14(6), 876-882. doi: 10.18178/ijiet.2024.14.6.2113
Leon, A. J., & Vidhani, D. (2023). ChatGPT needs a chemistry tutor too. Journal of Chemical Education, 100(10), 3859-3865. DOI:10.26434/chemrxiv-2023-qpzx3
Russell, S. J., & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: a modern approach. Pearson. ISBN 10: 1-292-40113-3.
Nasri, N. M., Nasri, N., Nasri, N. F., & Abd Talib, M. A. (2023). The Impact of integrating an intelligent personal assistant (IPA) on secondary school physics students’ scientific inquiry skills. IEEE Transactions on Learning Technologies, 16(2), 232-242. DOI:10.1109/TLT.2023.3241058
Selvam, A. A. A. (2024). Exploring the Impact of Artificial Intelligence on Transforming Physics, Chemistry, and Biology Education. The Cuvette. https://doi.org/10.21428/a70c814c.747297aa
Zhang, Y., Ning, Y., Li, B., & Liu, Y. (2021, November). An innovative classroom teaching technology assisted by artificial intelligence of things. In 2021 2nd International Conference on Information Science and Education (ICISE-IE) (pp. 1661-1664). IEEΕ. DOI:10.1109/ICISE-IE53922.2021.00367