Διδάσκοντας Φυσική με Ασκήσεις που Περιγράφουν Φαινόμενα της Πραγματικής Ζωής


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
καθημερινή ζωή στάσεις ασκήσεις διδασκαλία
Ιωάννης Καρδαράς
Γεωργία Τόλη
Περίληψη

Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές Λυκείων και αποσκοπούσε στην αποτύπωση των απόψεων τους σχετικά με τη διδασκαλία ασκήσεων που βασίζονται σε δεδομένα από την πραγματική ζωή. Οι μαθητές διδάχθηκαν παράλληλα με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και αυτού του είδους τις ασκήσεις και κατόπιν τους ζητήθηκε να καταγράψουν τις απόψεις τους με βάση ένα ερωτηματολόγιο που αναπτύχθηκε για αυτό το σκοπό. Το δείγμα της έρευνας ήταν 50 μαθητές Λυκείων αγροτικών περιοχών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειονότητα των μαθητών έχει θετική άποψη για αυτή την κατηγορία ασκήσεων τις οποίες θεωρούν ενδιαφέρουσες και χρήσιμες για τη βαθύτερη κατανόηση της Επιστήμης της Φυσικής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αρχοντής Γ., Πτωχός Φ., Τούμπας Ν., Ζαχαρία Ζ., Ιωάννου Μ, Καρμιώτης Ι., Πολυδωρίδης Σ, Φιλίππου Δ., Ελευθερίου Π., Χατζηκωστής Γ. (2017) Φυσική Β΄Λυκείου Μέρος Α΄Φυσική Προσανατολισμού, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ISBN: 978-9963-54-210-9
Freedman, R., Young, H., Ford, A., & Sears, F. W. (2016). Sears and Zemansky's university physics with modern physics (15th ed.). Pearson Education, Inc. ISBN 9781292314730
Halliday, D., & Resnick, R. (2015). Fundamentals of physics (10th ed., Vol. 1). Wiley. ΙSBN 978-1-118-23061-9
Holubova, R. (2013). Physics and Everyday Life--New Modules to Motivate Students. Online Submission, 3(2), 114-118 https://doi.org/ 10.13189/ujer.2015.031011
Pavkov-Hrvojević, M., & Bogdanović, I. (2019). Making real-life connections and connections between physics and other subjects. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2075, No. 1). AIP Publishing. https://doi.org/10.1063/1.5091410
Pertamawati, L., & Retnowati, E. (2019). Model-Eliciting Activities: Engaging students to make sense of the world. Journal of Physics: Conference Series 1200(1), 012003. https://doi.org/ 10.1088/1742-6596/1200/1/012003
Winkelmann, J. (2023). On idealizations and models in science education. Science & Education, 32(2), 277–295. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00291-2