Επαυξημένη Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση STEM: Αξιολόγηση της ευχρηστίας του AR-SANDBOX


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
STEM AR-SANDBOX επαυξημένη πραγματικότητα Κλίμακα Ευχρηστίας Συστήματος
Γεράσιμος Κωνσταντακάτος
Λία Γαλάνη
Τρύφων Σιβένας
Γεώργιος Μαρκογιαννάκης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία έρευνα που σκοπό έχει να αξιολογήσει την ευχρηστία του AR-SANDBOX από 15 φοιτητές/τριες του Τμήματος Εκπαιδευτικών Πολιτικών Μηχανικών της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση με μεθοδολογία STEM διάρκειας τριών ωρών. Ως ερευνητικό εργαλείο αξιολόγησης χρησιμοποιήθηκε η  Κλίμακα Ευχρηστίας Συστήματος (SUS-System Usability Scale). Οι φοιτητές/τριες μέσα από δέκα δηλώσεις, αξιολόγησαν θετικά την ευχρηστία του AR-SANDBOX με  84/100 στην κλίμακα SUS.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bangor, A., Kortum, P., & Miller, J. (2009). Determining what individual SUS scores mean: Adding an adjective rating scale. Journal of usability studies, 4(3), 114-123, ανακτήθηκε στις 28.11.2024 από: https://uxpajournal.org/wpcontent/uploads/sites/7/pdf/JUS_Bangor_May2009.pdf
Brooke, J. (1996). Sus: a “quick and dirty’usability. Usability evaluation in industry, 189(3), 189–194. eBook ISBN: 9780429157011
Brooke, J. (2013). SUS: a retrospective. Journal of usability studies, 8(2), 29–40, ανακτήθηκε στις 28.11.2024 από: https://uxpajournal.org/wp-content/uploads/sites/7/pdf/JUS_Brooke_February_2013.pdf
Conley, Q., Atkinson, R. K., Nguyen, F., & Nelson, B. C. (2020). MantarayAR: Leveraging augmented reality to teach probability and sampling. Computers and Education, 153., https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103895
Garzón, J., & Acevedo, J. (2019). Meta-analysis of the impact of Augmented Reality on students’ learning gains. Educational Research Review, 27, 244-260. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.04.001
Katsanos, C., Tselios, N., & Xenos, M. (2012). Perceived usability evaluation of learning management systems: a first step towards standardization of the System Usability Scale in Greek. In 2012 16th Panhellenic Conference on Informatics (pp. 302-307). IEEE.
Moore, A., Daniel, B., Leonard, G., Regenbrecht, H., Rodda, J., Baker, L. & Mills, S. (2019). Comparative usability of an augmented reality sandtable and 3D GIS for education. International Journal of Geographical Information Science, 34(2), 229–250. https://doi.org/10.1080/13658816.2019.1656810
National Science Teaching Association (NSTA), χ.χ., ανακτήθηκε στις 28.11.2024 από: STEM Education Teaching and Learning | NSTA
B: Psycharis, S., Sdravopoulou, K., Botsari, E. (2023). Augmented Reality in STEM Education: Mapping Out the Future. Στο: D. Guralnick, M.E. Auer, A. Poce (επιμ.) Creative Approaches to Technology-Enhanced Learning for the Workplace and Higher Education. TLIC 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 767. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-41637-8_55