Η Παιχνιδοποίηση στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Μια Μελέτη Περίπτωσης Εφαρμογής της Παιχνιδοποίησης μέσα από Διερευνητική Μάθηση στη Διδασκαλία του Φαινομένου της Σκιάς
Δημοσιευμένα:
Απρ 5, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική μάθηση παιχνιδοποίηση φαινόμενο σκιάς
Περίληψη
Η εκπαίδευση καλείται να επιλέξει διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές που υποστηρίζουν τον ενεργό ρόλο των μαθητών/τριών στη μάθησή τους ώστε να προκύπτουν θετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Η διερευνητική μάθηση και η παιχνιδοποίηση έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον των ερευνών, όπου μελετάται η αποτελεσματικότητά τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Η παρούσα έρευνα μελετά την επίδραση της παιχνιδοποίησης, μέσα από την εφαρμογή ενός διερευνητικού πλαισίου, στην κατανόηση του φαινομένου της σκιάς, συγκριτικά με αυτή μέσω δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας. Η πειραματική έρευνα σε 30 μαθητές Στ’ Δημοτικού έδειξε ότι η παιχνιδοποίηση στη μάθηση μέσω διερεύνησης έχει θετικά αποτελέσματα στην επίδοση, συγκριτικά με την παραδοσιακή διδασκαλία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Al Mamun, M. A., Lawrie, G., & Wright, T. (2020). Instructional design of scaffolded online learning modules for self-directed and inquiry-based learning environments. Computers & Education, 144, 103695. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103695
Burden, K., & Kearney, M. (2016). Future scenarios for mobile science learning. Research in Science Education, 46, 287-308. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9514-1
De-Marcos, L., Domínguez, A., Saenz-de-Navarrete, J., & Pagés, C. (2014). An empirical study comparing gamification and social networking on e-learning. Computers & Education, 75, 82-91. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2014.01.012
Kalogiannakis, M., Papadakis, S., & Zourmpakis, A. I. (2021). Gamification in science education. A systematic review of the literature. Education sciences, 11(1), 22. https://doi.org/10.3390/educsci11010022
Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons. ISBN: 1118191986
Keselman, A. (2003). Supporting inquiry learning by promoting normative understanding of multivariable causality. Journal of Research in Science Teaching, 40(9), 898-921. https://doi.org/10.1002/tea.10115
Jerrim, J., Oliver, M., & Sims, S. (2022). The relationship between inquiry-based teaching and students’ achievement. New evidence from a longitudinal PISA study in England. Learning and Instruction, 80, 101310. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2020.101310
Onyema, E. M., Ogechukwu, U., Anthonia, E. C. D., & Deborah, E. (2019). Potentials of mobile technologies in enhancing the effectiveness of inquiry-based learning approach. International Journal of Education (IJE), 2(01), 1-22. http://dx.doi.org/10.5121/IJE.2019.1421
Pantidos, P., Herakleioti, E., & Chachlioutaki, M. E. (2017). Reanalysing children’s responses on shadow formation: A comparative approach to bodily expressions and verbal discourse. International Journal of Science Education, 39(18), 2508-2527. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1392644
Papadakis, S., Zourmpakis, A.-I., & Kalogiannakis, M. (2022). Analyzing the Impact of a Gamification Approach on Primary Students’ Motivation and Learning in Science Education. In M.-E., Auer, W., Pachatz and T. Rüütmann (Eds.) Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, Vol 633, 701-711. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_66
Zainuddin, Z., Chu, S. K. W., Shujahat, M., & Perera, C. J. (2020). The impact of gamification on learning and instruction: A systematic review of empirical evidence. Educational research review, 30, 100326. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100326