Αντιλήψεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τη Μάθηση, με βάση τη Διερεύνηση
Περίληψη
Η μάθηση με βάση τη διερεύνηση (Inquiry-Based Learning - IBL) είναι μια αποτελεσματική μέθοδος διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ). Ωστόσο, η εφαρμογή της στην πράξη συναντά πολλές προκλήσεις. Η κατανόηση των προκλήσεων και των πλεονεκτημάτων που αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί είναι κρίσιμη για την προώθησή της. Η παρούσα έρευνα διερευνά ποσοτικά και ποιοτικά τις αντιλήψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών ΦΕ σχετικά με τη μέθοδο IBL. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν τη συνεργατική φύση της διερευνητικής μάθησης, αλλά η εφαρμογή ανακαλυπτικών διαδικασιών και η επαναληψιμότητα των πειραμάτων παραμένουν περιορισμένες. Οι εκπαιδευτικοί πρότειναν λύσεις, όπως την επιμόρφωση, τη μείωση της ύλης και τη βελτίωση των εργαστηριακών συνθηκών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
-
- Προφορική Ανακοίνωση > Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις στις Φ.Ε. και την Τεχνολογία (πειραματισμός, διερευνητική μάθηση, STEM, PBL, μοντέλα & μοντελοποίηση, ανάπτυξη ΔΜΑ, κλπ.)
- Προφορική Ανακοίνωση > Διδασκαλία και Μάθηση στις Φ.Ε. με ψηφιακά εργαλεία & πρακτικές (AR/VR, Τεχνητή Νοημοσύνη/AI)
- Προφορική Ανακοίνωση > Αντιλήψεις & Συλλογισμοί Μαθητών και Εκπαιδευτικών στις Φ.Ε. και την Τεχνολογία
- Προφορική Ανακοίνωση > Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία στις Φ.Ε. και την Τεχνολογία