Διερεύνηση και Τροποποίηση Ιδεών Μαθητών-τριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Αντιμετώπιση των Κυμάτων Καύσωνα στο Αστικό Περιβάλλον


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αστικό Περιβάλλον, Ιδέες μαθητών/τριών, Ιχνογραφήματα, Κύματα Καύσωνα
Μαρία Χριστοφοράκη
Αποστολία Γαλάνη
Ευαγγελία Μαυρικάκη
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις μαθητών/-τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα κύματα καύσωνα στο αστικό περιβάλλον, καθώς και το πώς αυτές τροποποιούνται/βελτιώνονται έπειτα από διδακτική παρέμβαση μέσω του ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού (serious game) [ΟΝΟΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΕΣ]. Για τη μελέτη αυτή αξιοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου των ιχνογραφημάτων που δημιούργησαν οι μαθητές/-τριες κατά την υλοποίηση της έρευνας. Η ερευνητική διαδικασία στην οποία συμμετείχαν 51 μαθητές/-τριες χωρίζεται σε τρεις φάσεις: (α) προ-έρευνα (pre-research), (β) παρέμβαση (implementation), (γ) έρευνα μετά την παρέμβαση (post-research). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι ιδέες των μαθητών/-τριών τροποποιούνται/βελτιώνονται έπειτα από την ενασχόληση με το ψηφιακό παιχνίδι σοβαρού σκοπού [ΟΝΟΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ].

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
[Συγγραφείς, 2023]
Κουνενού, Κ. (2009). Παιδικό ιχνογράφημα (αξιολόγηση του τρόπου που ζωγραφίζουν τα παιδιά). Διαθέσιμο στο https://www.noesi.gr/book/intervention/ixnografima
Allen, D., & Tanner, K. (2006). Rubrics: Tools for making learning goals and evaluation criteria explicit for both teachers and learners. CBE—Life Sciences Education, 5(3), 197-203.https://doi.org/10.1187/cbe.06-06-0168
Cheng, J., Xu, Z., Bambrick, H., Su, H., Tong, S., & Hu, W. (2018). Heatwave and elderly mortality: An evaluation of death burden and health costs considering short-term mortality displacement. Environment International, 115, 334–342. https://doi.org/10.1016/j.envint.2018.03.041