«Εύρηκα!»: Πώς μία Εκδοχή της Ανακάλυψης του Αρχιμήδη Μπορεί να Βοηθήσει τους Μαθητές Α’ Γυμνασίου στην Κατανόηση της Πυκνότητας Υλικών
Περίληψη
Το περιστατικό όπου ο Αρχιμήδης φώναξε ενθουσιασμένος "Εύρηκα!" επειδή βρήκε τη λύση στο πρόβλημα της γνησιότητας του χρυσού στέμματος του βασιλιά, είναι ένα από τα πιο διάσημα στην Ιστορία της Επιστήμης. Οι ιστορικές καταγραφές επιτρέπουν να διατυπωθούν διαφορετικές εκδοχές για την ακριβή μέθοδο που ακολούθησε ο Αρχιμήδης για να λύσει το πρόβλημα. Στα ελληνικά σχολικά βιβλία γυμνασίου, το περιστατικό παρουσιάζεται μόνο στη Φυσική Β’ τάξης, στην ενότητα της άνωσης. Στην παρούσα εργασία προτείνεται η αξιοποίηση του ιστορικού γεγονότος στη διδασκαλία του μαθήματος Φυσικής Α’ γυμνασίου, συγκεκριμένα στην εργαστηριακή διαδικασία μέτρησης όγκου στερεών σωμάτων και στην έννοια της πυκνότητας υλικών, που αποτελούν εφαρμογές μίας εκδοχής της μεθόδου που επινόησε ο Αρχιμήδης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση