Αξιολόγηση Διδακτικών Σεναρίων Εκπαιδευόμενων Καθηγητών, υπό το πρίσμα της Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού των Πολυγραμματισμών


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
βιωματική μάθηση, βιώνοντας το γνωστό, βιώνοντας το νέο, εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών, φυσικές επιστήμες
Κάλλια Κατσαμποξάκη - Hodgetts
Αναστασία Πρατικάκη
https://orcid.org/0009-0001-8963-395X
Ειρήνη Σπανάκη
Γιώργος Χατζηδάκης
Νίκος Χανιωτάκης
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αναλύει 40 διδακτικά σενάρια που σχεδιάστηκαν από εκπαιδευόμενους καθηγητές φυσικών επιστημών τα τελευταία δύο χρόνο (2022-2024). Οι ερευνητές με βάση το Παιδαγωγικό μοντέλο των Πολυγραμματισμών, “Μάθηση μέσω Σχεδιασμού”, εξετάζουν αν τα διδακτικά σενάρια προσφέρουν ευκαιρίες στους μαθητές-τριες να «Βιώσουν το νέο και το γνωστό» και να «εφαρμόσουν κατάλληλα» ή/και δημιουργικά» για να αξιολογήσουν πώς οι εκπαιδευόμενοι ενθαρρύνουν τους μαθητές να μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες ή να δημιουργούν νέες, που συνδέουν τις φυσικές επιστήμες με την καθημερινή ζωή και τα βιώματά τους, δημιουργώντας νέες αναπαραστάσεις της γνώσης. Υπό το πρίσμα της “Μάθησης μέσω Σχεδιασμού”, η ανάλυση περιεχομένου των σεναρίων αναδεικνύει τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για να καλλιεργηθεί η σύνδεση επιστημονικών εννοιών με τις εμπειρίες των μαθητών, επιδιώκοντας την αύξηση της κατανόησης και της ενεργούς εμπλοκής τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κατσαμποξάκη-Hodgetts, K. Cope, B. & Kalantzis, M. (2024). Διδακτική για την καλλιέργεια γραμματισμών και πολυτροπικότητας: μία αναστοχαστική και μετασχηματιστική παιδαγωγική στην ψηφιακή εποχή. Εκδόσεις Δίσιγμα. ISBN 978-618-202-178-1
Allison, E., & Goldston, M. J. (2018). Modern scientific literacy: A case study of multiliteracies and scientific practices in a fifth-grade classroom. Journal of Science Education and Technology, 27(2), 270–283. https://doi.org/10.1007/s10956-017-9723-z
Cope, B. & Kalantzis, M. (2015). The things you do to know: An introduction to the pedagogy of multiliteracies. In A pedagogy of multiliteracies: Learning by design (pp. 1–36). Palgrave Macmillan UK. Doi: 10.1057/9781137539724_1
Johnson, R. B., & Christensen, L. B. (2004). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Educational Researcher, 33(7). https://doi.org/10.3102/0013189X033007014
Koehler, M. J. and Punya Mishra, P. (2005). What Happens When Teachers Design Educational Technology? The Development of Technological Pedagogical Content Knowledge. Journal of Educational Computing Research 32, 131–152. https://doi.org/10.2190/0ew7-01wb-bkhl-qdyv
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511815355
Luke, A., Comber, B., & Grant, H. (2003). Critical literacies and cultural studies. In The literacy lexicon (2nd ed., pp. 15–35). NSW. ISBN: 1 74009 831 5
Prain,V.,& Waldrip, B.(2010).Representing science literacies: An introduction. Research in Science Education, 40(1), 1–3. https://doi.org/10.1007/s11165-009-9153-x
Roth, W. M., & Lee, S. (2004). Science education as/for participation in the community. Science Education, 88(2), 263–29.1 https://doi.org/10.1002/sce.10113
Tang, K., & Moje, E. (2010). Relating multimodal representations to the literacies of science. Research in Science Education, 40(1), 81–85. https://doi.org/10.1007/s11165-009-9158-5
Wang, V. (Ed.). (2018). Critical Theory and Transformative Learning. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-6086-9.