Αξιολόγηση Διδακτικών Σεναρίων Εκπαιδευόμενων Καθηγητών, υπό το πρίσμα της Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού των Πολυγραμματισμών
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη αναλύει 40 διδακτικά σενάρια που σχεδιάστηκαν από εκπαιδευόμενους καθηγητές φυσικών επιστημών τα τελευταία δύο χρόνο (2022-2024). Οι ερευνητές με βάση το Παιδαγωγικό μοντέλο των Πολυγραμματισμών, “Μάθηση μέσω Σχεδιασμού”, εξετάζουν αν τα διδακτικά σενάρια προσφέρουν ευκαιρίες στους μαθητές-τριες να «Βιώσουν το νέο και το γνωστό» και να «εφαρμόσουν κατάλληλα» ή/και δημιουργικά» για να αξιολογήσουν πώς οι εκπαιδευόμενοι ενθαρρύνουν τους μαθητές να μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες ή να δημιουργούν νέες, που συνδέουν τις φυσικές επιστήμες με την καθημερινή ζωή και τα βιώματά τους, δημιουργώντας νέες αναπαραστάσεις της γνώσης. Υπό το πρίσμα της “Μάθησης μέσω Σχεδιασμού”, η ανάλυση περιεχομένου των σεναρίων αναδεικνύει τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για να καλλιεργηθεί η σύνδεση επιστημονικών εννοιών με τις εμπειρίες των μαθητών, επιδιώκοντας την αύξηση της κατανόησης και της ενεργούς εμπλοκής τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση