Η Επίδραση Διαδικασιών Αυτο-αξιολόγησης στα Μαθησιακά Αποτελέσματα των Μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-αξιολόγηση μαθητή/τριας ηλεκτρικό κύκλωμα κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων μάθηση μέσω πρακτικών
Σεβαστιάννα Ρουσέττου
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία διερευνά την επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης για το ηλεκτρικό κύκλωμα, που εμπλέκει τους/τις μαθητές/τριες με διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης, στις αντιλήψεις τους για το ηλεκτρικό κύκλωμα και στις στάσεις τους για την εφαρμογή των διαδικασιών αυτο-αξιολόγησης. Σχεδιάστηκε εκπαιδευτικό υλικό που βασίστηκε στην προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών» εμπλέκοντας τους/τις μαθητές/τριες με διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης με χρήση κλίμακας διαβαθμισμένων κριτηρίων, το οποίο εφαρμόστηκε σε 42 μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Δεδομένα της έρευνας αποτέλεσαν οι απαντήσεις των μαθητών/τριών σε δύο ερωτηματολόγια. Από την ανάλυσή τους προέκυψε ότι οι μαθητές/τριες βελτίωσαν τις αντιλήψεις τους για το ηλεκτρικό κύκλωμα και διαμόρφωσαν θετική στάση απέναντι στις διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Afra, N.C., Osta, I., & Zoubeir, W. (2009). Students’ Alternative Conceptions about Electricity and Effect of Inquiry-Based Teaching Strategies. International Journal of Science and Mathematics Education, 7(1), 103–132. https://doi.org/10.1007/s10763-007-9106-7
Andrade, H. L., Du, Y., & Mycek, K. (2010). Rubric-referenced self-assessment and middle school students' writing. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice. 17(2), 199–214. https://doi.org/10.1080/09695941003696172
Andrade, H., & Valtcheva, A. (2009). Promoting Learning and Achievement Through Self-Assessment, Theory Into Practice, 48(1), 12-19. https://doi.org/10.1080/00405840802577544
Bybee, R. W. (2015). The BSCS 5E instructional model: Creating teachable moments. National Science Teachers Association Press. ISBN: 978-1-941316-00-9
Psillos, D., Koumaras, P. & Valassiades, O. (1987). Pupils' representations of electric current before, during and after instruction on DC circuits. Research in Science and Technological Education, 5(2), 185-199. https://doi.org/10.1080/0263514870050209
Schwarz, C. V., Passmore, C., & Reiser, B. J. (2017). Helping students make sense of the world using next generation science and engineering practices. NSTA Press. ISBN: 9781938946042
Vasileiadou, D., & Karadimitriou, K. (2021). Examining the impact of self-assessment with the use of rubrics on primary school students’ performance. International Journal of Educational Research Open, 2(2). https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100031
Yan, Z., & Brown, G. T. L. (2017). A cyclical self-assessment process: Towards a model of how students engage in self-assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(8), 1247–1262. https://doi.org/10.1080/02602938.2016.126009
Yan, Z., & Carless, D. (2021). Self-assessment is about more than self: the enabling role of feedback literacy. Assessment & Evaluation in Higher Education, 47(7), 1116–1128. https://doi.org/10.1080/02602938.2021.2001431