Μάθηση Μηχανικών Ταλαντώσεων μέσω Πρακτικών: Μελέτη των Αντιλήψεων των Μαθητών και των Ικανοτήτων τους που Αφορούν στο Σχεδιασμό Διερευνήσεων


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία Φυσικών Επιστημών μηχανικές ταλαντώσεις πρακτικές των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής
Αχιλλέας Καραμουχτάρης
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία αυτή αποσκοπεί στη μελέτη της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης για τις μηχανικές ταλαντώσεις, που βασίζεται στη διδακτική προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών» με χρήση προσομοιώσεων, στην εξέλιξη των αντιλήψεων των μαθητών για τις μηχανικές ταλαντώσεις και στις ικανότητές τους που αφορούν στο σχεδιασμό διερευνήσεων. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 34 μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό που βασίστηκε στη διδακτική προσέγγιση της «μάθησης μέσω πρακτικών» με χρήση προσομοιώσεων. Τα δεδομένα της έρευνας απετέλεσαν οι απαντήσεις των μαθητών σε ερωτηματολόγια πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι βελτιώθηκαν οι αντιλήψεις των μαθητών και οι ικανότητές τους που αφορούν στο σχεδιασμό διερευνήσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. W. (2015). The BSCS 5E instructional model: Creating teachable moments. National Science Teachers Association Press. ISBN: 978-1-941316-00-9
Edelsbrunner, P. A., Schalk, L., Schumacher, R., & Stern, E. (2018). Variable control and conceptual change: A large-scale quantitative study in elementary school. Learning and Individual Differences, 66, 38-53. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.02.003
Husnaini, S., & Chen, S. (2019). Effects of guided inquiry virtual and physical laboratories on conceptual understanding, inquiry performance, scientific inquiry self-efficacy, and enjoyment. Physical Review Physics Education Research, 15(1), 010119. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010119
Kim, H. (2015). Effects of Science and Engineering Practices on Science Achievement and Attitudes of Diverse Students including ELLs. NABE Journal of Research and Practice, 6(1), 231–253. https://doi.org/10.1080/26390043.2015.12067789
National Research Council (NRC). (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/13165
Next Generation Science Standards (NGSS) Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290
Osborne, J. (2014). Teaching Scientific Practices: Meeting the Challenge of Change. Journal of Science Teacher Education, 25(2), 177–196. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9384-1
Schwarz, C., Passmore, C. & Reiser, B. (2017). Helping Students make Sense of the World through Next Generation Science and Engineering Practices. The National Science Teachers Association (NSTA) Press. ISBN: 978-1-938946-04-2.