Προσδιορισμός των Στάσεων των Ελλήνων Εκπαιδευτικών ως προς την Εκπαίδευση STEM: Διερεύνηση του Ρόλου της Ετοιμότητάς τους μέσω ενός Δομικού Μοντέλου Εξίσωσης


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-αποτελεσματικότητα ετοιμότητα μοντελοποίηση δομικών εξισώσεων στάσεις των εκπαιδευτικών STEM εκπαίδευση
Θεανώ Παπαγιαννοπούλου
https://orcid.org/0000-0003-0394-7390
Γιούλη Βαϊοπούλου
Δημήτριος Σταμοβλάσης
Περίληψη

Η Εκπαίδευση STEM συνδέεται με την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ενδυνάμωση των μαθητών να επινοήσουν λύσεις στις παγκόσμιες προκλήσεις, χρησιμοποιώντας δεξιότητες STEM. Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η επίδραση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην πρόβλεψη των στάσεων απέναντι στην Εκπαίδευση STEM μέσω της ανάπτυξης ενός εννοιολογικού μοντέλου. Συνολικά 494 Έλληνες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν απαντώντας σε δύο ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς. Ένα μοντέλο δομικών εξισώσεων (SEM) χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να αξιολογηθεί η εγκυρότητα του εννοιολογικού μοντέλου. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία ενισχύεται από την παρούσα μελέτη καθώς αναλύονται οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση των εκπαιδευτικών ως προς το STEM.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Abdullah, A. H., Hamzah, M. H., Hussin, R. H. S. R., Kohar, U. H. A., R., & S. N. S. A., & Junaidi, J. (2017). Teachers’ readiness in implementing science, technology, engineering and mathematics (STEM) education from the cognitive, affective and behavioural aspects. In Proceedings of 2017 IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering, (TALE), 6–12. https://doi.org/10.1109/TALE.2017.8252295
Anjarsari, N., & Diana, D. (2020). The Teacher Readiness Towards The Application of STEM Learning. BELIA: Early Childhood Education …, 9(2), 80–88. https://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/belia/article/view/36174
Antoniou, F., AlKhadim, G., Stamovlasis, D., & Vasiou, A. (2022). The regulatory properties of anger under different goal orientations: the effects of normative and outcome goals. BMC Psychology, 10(1), 106. https://doi.org/10.1186/s40359-022-00815-7
Çavaş, P., Kara, A., Anagün, Ş. S., & Ayar, A. (2024). Examining the Mediating Role of STEM Attitudes between STEM Pedagogical Content Knowledge and STEM Intra Class Practice Self-Efficacy. Science Education International, 35(1), 13–20. https://doi.org/10.33828/sei.v35.i1.2
Daches Cohen, L., Gross, J. J., & Rubinsten, O. (2023). Using Reappraisal to Improve Outcomes for STEM Teachers and Students. Journal of Cognition, 6(1). https://doi.org/10.5334/joc.313
Hurley, M., Butler, D., & McLoughlin, E. (2023). STEM Teacher Professional Learning Through Immersive STEM Learning Placements in Industry: a Systematic Literature Review. Journal for STEM Education Research, 7, 122–152. https://doi.org/10.1007/s41979-023-00089-7
Kah Wei, W., & Mistima Maat, S. (2020). The Attitude of Primary School Teachers towards STEM Education. TEM Journal, 1243–1251. https://doi.org/10.18421/TEM93-53
Karakose, T., Polat, H., Yirci, R., Tülübaş, T., Papadakis, S., Ozdemir, T. Y., & Demirkol, M. (2023). Assessment of the Relationships between Prospective Mathematics Teachers’ Classroom Management Anxiety, Academic Self-Efficacy Beliefs, Academic Amotivation and Attitudes toward the Teaching Profession Using Structural Equation Modelling. Mathematics, 11(2), 449. https://doi.org/10.3390/math11020449
Karolčík, Š., & Marková, M. (2023). How teachers perceive innovations in education. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning. https://doi.org/10.1108/JRIT-04-2023-0039
Kula, S. S. (2022). The Predictive Relationship between Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Belief, Attitudes towards Teaching Profession and Teaching Motivation. International Journal of Contemporary Educational Research. https://doi.org/10.33200/ijcer.1068573
Papagiannopoulou, T., & Vaiopoulou, J. (2024). Teachers’ Attitudes Towards STEM Education: Exploring the Role of Their Readiness via a Structural Equation Model. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 14(11), 2850–2864. https://doi.org/10.3390/ejihpe14110187
Papagiannopoulou, T., Vaiopoulou, J., & Stamovlasis, D. (2023). Teachers’ Readiness to Implement STEM Education: Psychometric Properties of TRi-STEM Scale and Measurement Invariance across Individual Characteristics of Greek In-Service Teachers. Education Sciences, 13(3), 299. https://doi.org/10.3390/educsci13030299
Sari, U., & Balkas-Yasar, E. (2024). The Relationship between Science Teachers’ Self-Efficacy Perceptions towards 21st Century Skills and their STEM Attitudes. Journal of Education in Science, Environment and Health, 140–154. https://doi.org/10.55549/jeseh.611
Yang, W., Wu, R., & Li, J. (2023). Development and validation of the STEM Teaching Self-efficacy Scale (STSS) for early childhood teachers. Current Psychology, 42(9), 7275–7283. https://doi.org/10.1007/s12144-021-02074-y