Διδάσκοντας για τον Ανθρώπινο Σκελετό στο Νηπιαγωγείο: Η Επαναληπτική Εφαρμογή μιας Διδακτικής Μαθησιακής


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) Ανθρώπινος Σκελετός Επαναληπτικός Σχεδιασμός Νηπιαγωγείο
Αλέξανδρος Γρηγοριάδης
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Περίληψη

Σκοπός της εργασίας αυτής, είναι η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ), για τον ανθρώπινο σκελετό, στο νηπιαγωγείο, στη δεύτερη εφαρμογή της. Η ΔΜΑ αξιολογήθηκε με τη συμμετοχή 19 νηπίων, με συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα των παιδιών, πριν και μετά τη διδασκαλία, μεθοδολογία αξιολόγησης ίδια με την πρώτη εφαρμογή της ώστε να είναι συγκρίσιμα τα αποτελέσματα. Κατά την δεύτερη εφαρμογή, δεν καταγράφεται αντίστοιχη βελτίωση των αποτελεσμάτων σε σχέση τουλάχιστον με την περιπλοκότητα των ιχνογραφημάτων. Εκτιμάται ότι ο κύριος παράγοντας που συμβάλει σε αυτή τη διαφοροποίηση, είναι η μεγάλη διαφορά εμπειρίας των εκπαιδευτικών στις 2 εφαρμογές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ραβάνης, Κ. (2016). Εισαγωγή στη διδακτική και στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (Πρώτη έκδοση). NewTech Pub. ISBN: 978-960-578-020-3.
Χατζηλία, Ε., Σκένδου, Β., Μαργαρίτη, Α., Μπραγιάντση, Α., Φλώρου, Α., & Παπαδοπούλου, Π. (2019). Ο Ανθρώπινος Σκελετός: Μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Στο Κ. Πλακίτση, Ε. Σταμούλης, Ε. Κουλούρη, & Α.-Χ. Κορνελάκη (Επίμ.), Πρακτικά 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου, Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης, σ. 222–238. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. https://drive.google.com/file/d/1jiGSZlxhVXlYUWHMhwBV41rs4f_UGp9j/view
Eshach, H., & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14(3), 315–336. https://doi.org/10.1007/s10956-005-7198-9
Méheut, M. (2005). Teaching-Learning Sequences tools for learning and/or research. In K. Boersma, M. Goedhart, O. De Jong, & H. Eijkelhof (Επιμ.), Research and the quality of Science Education, (σ. 195–207). Springer. https://doi.org/10.1007/1-4020-3673-6_16
Méheut, M., & Psillos, D. (2004). Teaching-learning sequences: Aims and tools for science education research. International Journal of Science Education, 26(5), (σ. 515-535). https://doi.org/10.1080/09500690310001614762
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2016). Iterative design of teaching-learning sequences: Introducing the science of materials in European schools. Στο D. Psillos & P. Kariotolou (Επιμ.), Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools, (σ. 1–34). Springer . https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5
Spektor-Levy, O., Baruch, Y. K., & Mevarech, Z. (2013). Science and Scientific Curiosity in Pre-school-The teacher’s point of view. International Journal of Science Education, 35(13), (σ. 2226–2253). https://doi.org/10.1080/09500693.2011.631608
Tunnicliffe, S. D., & Reiss, M. J. (1999). Students’ understandings about animal skeletons. International Journal of Science Education, 21(11), (σ. 1187–1200). https://doi.org/10.1080/095006999290147