Ανάπτυξη Διδακτικής Παρέμβασης στην Ενότητα του Ηλεκτρικού Ρεύματος με Δραστηριότητες Μοντελοποίησης


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ηλεκτρικό ρεύμα μαθησιακές δεξιότητες μοντελοποίηση
Φλώρα Μαντελάκη
https://orcid.org/0009-0005-3426-800X
Ελένη Πετρίδου
https://orcid.org/0009-0009-4195-9385
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η ανάπτυξη διδακτικής παρέμβασης στην ενότητα του Ηλεκτρικού Ρεύματος αξιοποιώντας μοντέλα του σχολικού εγχειριδίου, με στόχο την κατανόηση του γνωστικού πεδίου, την εισαγωγή των μαθητών στην φύση του μοντέλου και την εξοικείωσή τους σε επιστημονικές πρακτικές. Η παρέμβαση περιλαμβάνει δραστηριότητες οικοδόμησης και αξιοποίησης μοντέλων για την εξήγηση και πρόβλεψη καταστάσεων του ηλεκτρικού ρεύματος, προάγοντας την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάπτυξη μαθησιακών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Carlson, J., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Ανακτήθηκε στις 26/10/24, από: https://www.researchgate.net/publication/281412517
Gilbert, J. K., Boulter, C. J., & Elmer, R. (2000). Positioning Models in Science Education and in Design and Technology Education. In Developing Models in Science Education (pp. 3–17). Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-010-0876-1_1
Gobert, J. D., & Buckley, C. (2000). Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education, 22(9), 891–894. https://doi.org/10.1080/095006900416839
Manou, L., Spyrtou, A., Hatzikraniotis, E., & Kariotoglou, P. (2019). A nanoscale science and technology training course: Primary teachers’ learning on the lotus and gecko effects. In Electronic proceedings of the ESERA 2019 conference. The beauty and pleasure of understanding: Engaging with contemporary challenges through science education, part 1 (Vol. 14, pp. 1698-1704). http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/1076/1/012006
Mellar, H., & Bliss, J. (1994). Introduction: Modelling and Education. In Mellar, H. and Boohan, R. and Bliss, J. and Ogborn, J. and Tompsett, C. (eds), Learning with Artificial Worlds: Computer Based Modelling in the Curriculum. The Falmer Press.
Partnership for 21st Century Skills [P21]. (2009). P21 framework definitions. Ανακτήθηκε στις 26/10/24, από: http://www.battelleforkids.org/networks/p21
Van Driel, J. H., & Verloop, N. (1999). Teachers’ knowledge of models and modelling in science. International Journal of Science Education, 21(11), 1141–1153, https://doi.org/10.1080/095006999290110