Ανακαλύπτοντας τον Ηλεκτρισμό στην Προσχολική Εκπαίδευση
Περίληψη
Η προσχολική εκπαίδευση θέτει τις βάσεις για τον επιστημονικό γραμματισμό, ωστόσο η κατανόηση σύνθετων εννοιών όπως ο ηλεκτρισμός παραμένει πρόκληση για τα μικρά παιδιά. Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η εφαρμογή του εκπαιδευτικού μοντέλου 5Ε – Εμπλοκή, Εξερεύνηση, Εξήγηση, Επέκταση, Αξιολόγηση – για την εισαγωγή βασικών εννοιών ηλεκτρισμού σε 18 παιδιά νηπιαγωγείου. Μέσω δομημένων και βιωματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με απλά ηλεκτρικά κυκλώματα, πειραματίστηκαν και συμμετείχαν σε καθοδηγούμενες συζητήσεις. Τα πρώιμα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η δομή του 5Ε συνέβαλε στην ενεργή μάθηση, καθώς βοήθησε στην προσέγγιση και διευκρίνιση ορισμένων παρερμηνειών, ενισχύοντας συγχρόνως την περιέργεια, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τη δυναμική του μοντέλου 5Ε στη δημιουργία ισχυρών βάσεων για μελλοντικό επιστημονικό ενδιαφέρον ήδη από την προσχολική ηλικία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες