Μετάφραση, Πολιτισμική Προσαρμογή και Έλεγχος Εγκυρότητας και Αξιοπιστίας του Ερωτηματολογίου Plant Awareness Disparity Index (PAD-I)
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
τυφλότητα απέναντι στα φυτά έλλειμα επίγνωσης για τα φυτά διαφορά επίγνωσης για τα φυτά εκπαίδευση για τα φυτά βοτανικός γραμματισμός
Περίληψη
Η τυφλότητα απέναντι στα φυτά έχει τραβήξει την προσοχή πολλών ερευνητών τα τελευταία χρόνια. Η αναγνώριση της σημασίας των φυτικών οργανισμών στη σύγχρονη ατζέντα βιωσιμότητας έχει ενισχύσει περαιτέρω τη σημασία αυτού του φαινομένου, αναδεικνύοντας την ανάγκη να αξιολογηθεί σωστά. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την ελληνική μετάφραση, πολιτισμική προσαρμογή και έλεγχο της εγκυρότητας και αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου Plant Awareness Disparity Index (PAD-I). Το PAD-I είναι ένα επίσημο ερευνητικό εργαλείο που έχει κατασκευαστεί για την αξιολόγηση της έντασης του φαινομένου της τυφλότητας απέναντι στα φυτά. Δόθηκε στη δημοσιότητα το 2022 και δημιουργήθηκε από το πανεπιστήμιο του Μέμφις των Ηνωμένων Πολιτειών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2024a). Key competencies in education for sustainable development: A valuable framework for enhancing plant awareness. Plants, People, Planet. https://doi.org/10.1002/ppp3.10625
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2024b). Plant awareness: At the dawn of a new era. Journal of Biological Education, 1-11. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2420018
Dünser, B., Möller, A., Fondriest, V., Boeckle, M., Lampert, P., & Pany, P. (2024). Attitudes towards plants–exploring the role of plants’ ecosystem services. Journal of Biological Education, 1-15. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2308293
Field, A. (2013) Discovering statics using IBM SPSS Statistics (4th ed.). SAGE Publications Ltd.
Gjersing, L., Caplehorn, J. R., & Clausen, T. (2010). Cross-cultural adaptation of research instruments: language, setting, time and statistical considerations. BMC Medical Research Methodology, 10, 13. https://doi.org/10.1186/1471-2288-10-13
Parsley, K. M., Daigle, B. J., & Sabel, J. L. (2022). Initial development and validation of the plant awareness disparity index. CBE-Life Sciences Education, 21(4), ar64. https://doi.org/10.1187/cbe.20-12-0275
Sanders, D., Nyberg, E., & Brkovic, I. (2024). Putting plants in the picture. Environmental Education Research, 1-10. https://doi.org/10.1080/13504622.2024.2391094
Stagg, B. C., Hetherington, L., & Dillon, J. (2024). Towards a model of plant awareness in education: a literature review and framework proposal. International Journal of Science Education, 1-21. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2342575