Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για τη Σημασία της Νανοτεχνολογίας στις Βιοιατρικές Επιστήμες σε Μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
μέγεθος & κλίμακα μοντελοποίηση νανόκοσμος νανοτεχνολογία στοχευμένη θεραπεία
Περίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με θέμα τις εφαρμογές της νανοτεχνολογίας-νανοεπιστήμης στην ιατρική. Στόχος της ΔΜΑ είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες, όπως το μέγεθος και η κλίμακα, ο λόγος επιφάνειας προς όγκο, καθώς και να κατανοήσουν τη σημασία της νανοτεχνολογίας στην ιατρική κυρίως στη διάγνωση και θεραπεία ασθενειών, όπως ο καρκίνος. Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να ενημερωθούν για πιθανούς κινδύνους στην υγεία του ανθρώπου και στο περιβάλλον καθώς και για ηθικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση της.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Arda, B., & Gökçay, B. (2015). Nanotechnology, nanomedicine: Ethical aspects. Revista Romana de Bioetica, 13(3), 423-432. https://doi.org/PMC5393069
Delgado, C., Stevens, S. Y., Shin, N., Yunker, M., & Krajcik, J. (2007). The development of students’ conceptions of size. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans, LA.
Delgado, C., Stevens, S., Shin, N. & Krajcik, J. (2015). A middle school instructional unit for size and scale contextualized in nanotechnology. Nanotechnology Reviews, 4(1), 51-69. https://doi.org/10.1515/ntrev-2014-0023
Farokhzad, O.C., & Langer, R. (2006). Nanomedicine: Developing smarter therapeutic and diagnostic modalities. Advanced Drug Delivery Reviews, 58(14), 1456-1459. https://doi.org/10.1016/j.addr.2006.09.011
Hu, X., Li, D., Gao, Y., Mu, L., & Zhou, Q. (2016). Knowledge gaps between nanotoxicological research and nanomaterial safety. Environment International, 94, 8-23. https://doi.org/10.1016/j.envint.2016.05.001
Laherto, A. (2010). An analysis of the educational significance of nanoscience and nanotechnology in scientific and technological literacy. Science Education International, 21(2), 160-175. https://doi.org/10.5617/nordina.537.
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education, 44(12), 1932-1957.
Schank, P., Wise, P., Stanford, T., & Rosenquist, A. (2009). Can high school students learn nanoscience? An evaluation of the viability and impact of the NanoSense curriculum. SRI International.
Stavrou, D., Michailidi, E., Sgouros, G., & Dimitriadi, K. (2015). Teaching high-school students nanoscience and nanotechnology. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(4), 501–511. https://doi.org/10.31129/lumat.v3i4.1019
Stevens, S., Sutherland, L. M., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science and engineering: A guidebook for secondary teachers. NSTA Press.