Αντιλήψεις Πρωτοετών Φοιτητών/τριών Θετικών και Θεωρητικών Σχολών για το Σχήμα των Άστρων


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αστρονομία Διδακτική της Φυσικής Εναλλακτικές Αντιλήψεις Φοιτητών/τριών
Σοφία Φίλη
https://orcid.org/0000-0003-4895-8763
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις πρωτοετών φοιτητών/τριών για το σχήμα των άστρων. Μέσω ερωτηματολογίων, αναδείχθηκε ένα ευρύ φάσμα αντιλήψεων και παρανοήσεων. Μικρό ποσοστό του δείγματος θεωρεί τα άστρα σφαιρικά, ενώ σημαντικό ποσοστό περιγράφει το σχήμα ως ακανόνιστα με προεξέχουσες ακτίνες. Παράγοντες όπως η ταχύτητα περιστροφής, η βαρύτητα, η θερμοκρασία και οι βαρυτικές αλληλεπιδράσεις με άλλα ουράνια σώματα αναγνωρίζονται ως καθοριστικοί. Τα ευρήματα τονίζουν την ανάγκη για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που ενισχύουν τον επιστημονικό γραμματισμό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Agan, L. (2004). Stellar ideas: Exploring students’ understanding of stars. Astronomy Education Review, 3(1), 77–97. https://doi.org/10.3847/AER2004008
Bailey, J. M. (2006). Development of a concept inventory to assess students' understanding and reasoning difficulties about the properties and formation of stars. [Doctoral dissertation, University of Arizona]. ProQuest Dissertations and Theses. https://doi.org/10.305349341/se-2
Bektaşlı, B. (2014). In-service science teachers’ astronomy misconceptions. Mediterranean Journal of Educational Research, 15, 1–15. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/524678144.pdf
Bektaşlı, B. (2016). The relationship between preservice science teachers’ attitude toward astronomy and their understanding of basic astronomy concepts. International Journal of Progressive Education, 12(1), 108–116.
Brown, R. H. (1983). The size, shape, and temperature of the stars. In R. M. West (Ed.), Understanding the universe (pp. 51–75). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-009-7211-7_3
Chalkia, K. (2006). Solar system in the universe. Kallipos, Open Academic Editions. https://doi.org/10.57713/kallipos-21
Ezberci Cevik, B., Bozdemir Yüzbaşioğlu, C., Helvaci, C., & Kurnaz, A. (2020). The opinions of prospective science teachers about some basic astronomy concepts. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49(2), 1025–1060. https://doi.org/10.14812/cufej.556133
Favia, A., Comins, N. F., & Thorpe, G. (2013). Student misconceptions about astronomy and the best order of teaching astronomical concepts. Retrieved from https://www.academia.edu/30263447
Gizon, L., Ball, W. H., Stüber, F., Vögler, A., Schaffenberger, W., Herwig, H., Birch, A. C., & Duvall, T. L., Jr. (2017). Shape of a slowly rotating star measured by asteroseismology. Science Advances, 3(4), e1601777. https://doi.org/10.1126/sciadv.1601777
Gorecek Baybars, M., & Can, S. (2018). Middle school students’ misconceptions about the concepts of astronomy. International Education Studies, 11(11), 34–41. https://doi.org/10.5539/ies.v11n11p34
Kurnaz, M. (2012). Turkish students' understandings about some basic astronomy concepts: A cross-grade study. World Applied Sciences Journal, 19, 986–997. https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2012.19.07.19612
Sharp, J. G. (1996). Children’s astronomical beliefs: A preliminary study of Year 6 children in south-west England. International Journal of Science Education, 18(6), 685–712. https://doi.org/10.1080/0950069960180604
Srinivasan, G. (2014). What are the stars? In What are the stars? (pp. 1–15). Undergraduate Lecture Notes in Physics. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-45302-1_1