Εκπαίδευση Ενηλίκων Προσφύγων και Εναλλακτικές μέθοδοι επιμόρφωσης


Δημοσιευμένα: Απρ 30, 2021
Αναστασία Νικολαΐδου
Ιωάννα Τσάρπα
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα εμπειρικής έρευνας σχετικά με τη δημιουργία εναλλακτικών μεθόδων επιμόρφωσης στην εκπαίδευση ενηλίκων προσφύγων που διαμένουν σε ανοιχτές δομές φιλοξενίας της Βορείου Ελλάδας και έχουν ως στόχο την αποφυγή της αποξένωσης των ευάλωτων ομάδων εξαιτίας των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης που τέθηκαν σε εφαρμογή λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Για την εκπαίδευση ενηλίκων προσφύγων εν μέσω του κορονοϊού παρουσιάζονται τα αποτελέσματα στο πλαίσιο της λειτουργίας του ενταξιακού προγράμματος HELIOS το οποίο πραγματοποιείται με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παρέχει μαθήματα ελληνικών στους πρόσφυγες οι οποίοι είναι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας. Η επιβολή των περιοριστικών μέτρων στις προσφυγικές δομές υπέδειξε την ανάγκη άμεσης κινητοποίησης στο πλευρό του ευάλωτου πληθυσμού για τη συνεχή επιμόρφωσή τους. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τη χρήση διαδικτυακών πλατφόρμων αποδεικνύονται αναγκαίες και συμβάλλουν στην ενημέρωση και στήριξη των ευάλωτων ομάδων μέσα από τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα της αποφυγής του αποκλεισμού των προσφυγικών ομάδων από τις εκπαιδευτικές διεργασίες. Τα αποτελέσματα φαίνεται να είναι ικανοποιητικά και να υπάρχει ανταπόκριση από τους επωφελούμενους οι οποίοι διατηρούν θετική στάση απέναντι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Παράλληλες Συνεδρίες