e-Learning Support Centers in Higher Education: Characteristics, Advantages and Challenges
Περίληψη
Over the past two decades, e-learning has emerged as a crucial aspect of Higher Education Institutions (HEIs), necessitating the establishment of an e-Learning Support Center (eLSC) as a fundamental part of the university's infrastructure. An eLSC provides centralized assistance for the digital transformation of education at an institutional level. Considering this development, our study explores the current state in various HEIs and, through the analysis and synthesis of best practices, concludes with a set of specifications that define a qualitative and effective eLSC. Our investigation covers a range of topics that require strategic management and decision-making at an institutional level. These include the key components that regulate the functions, services, administration, and roles within an eLSC, as well as the challenges associated with establishing such a unit. Methodologically, our research relies on the qualitative analysis of secondary data, focusing specifically on the content analysis of websites of corresponding eLSCs at both a national and international level. This approach enables us to gain insights into the characteristics of effective eLSCs across various institutional contexts, thereby contributing to the broader discourse on e-learning and its integration into higher education.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)