Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τους παράγοντες που επηρεάζουν το βαθμό της επαγγελματικής τους ικανοποίησης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσης μελέτης είναι να διερευνήσει και να αναδείξει μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν την ποιότητα της επαγγελματικής ζωής και συνδέονται με την επαγγελματική ικανοποίηση των Ελλήνων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Για την έρευνα επιλέχθηκε ποσοτική προσέγγιση και τα δεδομένα συλλέχθηκαν με ερωτηματολόγια «κλειστού τύπου». Η μελέτη ανέδειξε υψηλό βαθμό ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από τους παράγοντες που αφορούν στη φύση της εργασίας. Επίσης, το δείγμα εμφανίστηκε αρκετά ικανοποιημένο από την εργασία τους όσον αφορά τους παράγοντες της επικοινωνίας με τους συναδέλφους. Μέτριος εμφανίζεται ο βαθμός ικανοποίησης από την αναγνώριση που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί για την εργασία τους. Υψηλό βαθμό ικανοποίησης φάνηκε να λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί από τις γενικότερες συνθήκες εργασίας καθώς και από τους περισσότερους παράγοντες που αφορούν τη σχέση τους με τον προϊστάμενό τους. Αντιθέτως, χαμηλός βαθμός επαγγελματικής ικανοποίησης αναδείχθηκε από τους παράγοντες της αμοιβής και των δυνατοτήτων εξέλιξης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)