Σχέση μαθησιακών δυσκολιών με την εμφάνιση ψυχολογικών προβλημάτων σε μαθητές Δ/βάθμιας εκπαίδευσης


Αγάθη Σταθοπούλου
Ζωή Καραμπατζάκη
Μαρία Πανταζοπούλου
Γιάννης Παπαδάτος
Abstract

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Διεθνείς έρευνες υποστηρίζουν ότι οι μαθητές που  δεν τα καταφέρνουν στον ακαδημαϊκό τομέα τείνουν να εμφανίζουν και ψυχολογικά προβλήματα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει αν οι χαμηλές  επιδόσεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη γλώσσα και στα μαθηματικά σχετίζονται με την εμφάνιση ψυχολογικών προβλημάτων. Το δείγμα της έρευνάς μας αποτέλεσαν 130 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι παραπέμφθηκαν για αξιολόγηση στο ΚΕΔΔΥ της Β΄ Αθήνας, λόγω χαμηλής σχολικής επίδοσης. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς παιδιών και εφήβων του ACHENBACH και συγκεκριμένα οι υποκλίμακες άγχος-κατάθλιψη και απόσυρση-κατάθλιψη και η βαθμολογία των μαθητών στα μαθήματα της γλώσσας και των  μαθηματικών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν σημαντικές συσχετίσεις, σε επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας  p<0,01 ή p<0,05, ανάμεσα στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου και στη βαθμολογία των μαθητών στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών.

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biographies
Αγάθη Σταθοπούλου

Διδ Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας

Ζωή Καραμπατζάκη
Διδ Ειδικής Αγωγής, Σχολική Σύμβουλος
Μαρία Πανταζοπούλου
Προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Β Αθήνας