Αξιολόγηση κοινωνικό – συναισθηματικών παραμέτρων μάθησης και προσαρμογής παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες με την τεχνική Q – sort
Abstract
Περίληψη Η Q – sort είναι μία τεχνική που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ποιοτικής και της ποσοτικής έρευνας, προσφέροντας τη δυνατότητα να μελετηθούν, οι στάσεις και οι αντιλήψεις ενός ατόμου τόσο για τον εαυτό του (αυτοαντίληψη), όσο και για τους άλλους. Παρότι είναι ευρέως διαδεδομένη σε άλλες επιστήμες, δεν έχει τύχει της ανάλογης προσοχής στο χώρο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, τόσο διεθνώς, αλλά και πολύ περισσότερο στη χώρας μας. Η παρούσα έρευνα εξετάζει την χρησιμότητα της τεχνικής Q – sort, όσον αφορά την εκπαιδευτική αξιολόγηση διάφορων κοινωνικό-συναισθηματικών παραμέτρων μάθησης και προσαρμογής σε παιδιά με «Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες» (Η.Ε.Α). Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα περιλάμβανε την αξιολόγηση 14 μαθητών ηλικίας 8-12 ετών (11 αγόρια και τρία κορίτσια) με Η.Ε.Α, που φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία και παρακολουθούσαν το τμήμα ένταξης. Κύριος στόχος της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η ευχρηστία και η χρησιμότητα της τεχνικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ σημαντική επιδίωξη ήταν και η ανάδειξη των δυνατοτήτων της τεχνικής για παροχή πληροφοριών που μπορούν να χρησιμεύσουν για τον καταρτισμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Article Details
- How to Cite
-
Αγαλιώτης Ι., & Ομπάσης Ν. (2016). Αξιολόγηση κοινωνικό – συναισθηματικών παραμέτρων μάθησης και προσαρμογής παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες με την τεχνική Q – sort. Panhellenic Conference of Educational Sciences, 2015(2), 1041–1051. https://doi.org/10.12681/edusc.264
- Section
- Εισηγήσεις
Authors retain copyright under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in the proceedings.
Downloads
Download data is not yet available.