Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης του μαθητή στο νηπιαγωγείο: Μελέτη περίπτωσης μαθητή με αυτισμό.


Published: Mar 6, 2019
Keywords:
Evaluation Authentic Evaluation Portfolio Special Education Pre-school Education
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΟΥΚΕΡΗΣ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΝΙΑ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΑΚΑ
ΓΑΙΤΑΝΩ ΤΖΟΥΡΑ
Abstract

The purpose of this study is, through a comprehensive review of the bibliography, to present the current trends in evaluation, specifically that of authentic evaluation and to propose the possibilities this application holds for the field of pre-school education. The Portfolio, which is the most widespread version of authentic evaluation, will be extensively analyzed and relevant examples will be given regarding the aim, the sections, the types and the way to project file may be created. Finally, an alternative way of evaluation will be proposed through a case study of a student with special needs which attempts a greater focus on the precise needs of the child.

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Downloads
Author Biographies
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΛΟΥΚΕΡΗΣ

Σύμβουλος Α΄ ΥΠ.Π.Ε.Θ, Δρ. Επιστημών της Αγωγής,

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΝΙΑ
Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής, Υποψήφια MSc στην Ειδική Αγωγή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΑΚΑ
Εκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης, Υποψήφια MSc στην Ειδική Αγωγή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,
ΓΑΙΤΑΝΩ ΤΖΟΥΡΑ

Φιλόλογος, Υποψήφια MSc στην Ειδική Αγωγή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,