Διερευνώντας τα αίτια του ανεπίσημου φαινομένου Γονεϊκής Επιλογής σχολείου (ΓΕΣ) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Abstract
Σκοπός της έρευνας είναι να μελετήσει το ανεπίσημο φαινόμενο της γονεϊκής επιλογής δημόσιου σχολείου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τους λόγους καταστρατήγησης του γεωγραφικού κριτηρίου εγγραφών σε συγκεκριμένα δημόσια δημοτικά σχολεία. Επιχειρεί να απαντήσει σε ένα διττό ερώτημα: ποιοι είναι οι λόγοι που κάποιοι γονείς αποφασίζουν να μεταφέρουν το παιδί τους από το σχολείο της γειτονιάς τους σε ένα άλλο δημόσιο σχολείο και ποιο είναι το μοντέλο ηγεσίας των σχολείων αυτών. Πρόκειται για μία ποιοτική έρευνα, η οποία αξιοποιεί δεδομένα από 12 περιπτώσεις δημόσιων σχολικών μονάδων. Εφαρμόζονται τεχνικές ανάλυσης περιεχομένου (discourse analysis) σε 12 συνεντεύξεις διευθυντών και 15 συνεντεύξεις γονέων των συγκεκριμένων σχολείων. Από την ανάλυση λόγου προκύπτουν δύο τύποι μετακινήσεων: υποχρεωτική-επιβεβλημένη μετακίνηση και η μετακίνηση από επιλογή. Οι λόγοι που προβάλλουν οι γονείς, που εγγράφουν παιδιά σε άλλα σχολεία, είναι λόγοι ασφάλειας, η επιθυμία τους για ένα "ομοιογενές" πολιτισμικά περιβάλλον, το καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό, το εκσυγχρονισμένο εποπτικό υλικό, το στυλ διεύθυνσης. Παρουσιάζονται τέλος, τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας των σχολείων και τα κίνητρα για εγγραφές μαθητών άλλων γεωγραφικών περιοχών.
Article Details
- How to Cite
-
Αρβανιτά Α., & Παπαϊωάννου Μ. (2016). Διερευνώντας τα αίτια του ανεπίσημου φαινομένου Γονεϊκής Επιλογής σχολείου (ΓΕΣ) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Panhellenic Conference of Educational Sciences, 2015(1), 209–219. https://doi.org/10.12681/edusc.157
- Section
- Εισηγήσεις