Αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού των ΣΔΕΥ (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης)
Abstract
Περίληψη
Στην παρούσα εισήγηση θα αναφερθούν αδρομερώς οι εμπειρίες και τα συμπεράσματα της ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας (Ψυχολόγος και Κοινωνικός Λειτουργός) σχετικά με τη λειτουργία του νεοσύστατου θεσμού των Σ.Δ.Ε.Υ., τα οποία αποτελούν Κέντρα Υποστήριξης Ε.Α.Ε. (Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), μίας ενότητας σχολικών μονάδων της Γενικής Δημόσιας εκπαίδευσης. Θα δοθεί το πλαίσιο λειτουργίας και ο σκοπός των Σ.Δ.Ε.Υ και Ε.Δ.Ε.Α.Υ, καθώς και βιβλιογραφικά δεδομένα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ένταξη και συνεκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση και δίνουν έμφαση στην αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός σχολείου για όλους. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν οι πρακτικές της ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σκιαγραφηθούν οι προϋποθέσεις για την επιτυχή συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία και/ή ε.ε.α.. Μια πρώτη αποτίμηση της όλης διαδικασίας καθρεφτίζει τις τεράστιες ανάγκες των γενικών σχολείων για υποστήριξη από ψυχοκοινωνική υπηρεσία, τη θετική αλληλεπίδραση όλων των εμπλεκόμενων μελών, καθώς και τη σημασία της εκπόνησης αυτοτελών και στοχευμένων βιωματικών προγραμμάτων από τους ειδικούς των ΣΜΕΑΕ για τη σωστή ένταξη και συμπερίληψη όλων των μαθητών.
Article Details
- How to Cite
-
Μανδέλλου Μ. Λ., Μαργίδου Σ., & Γκουντή Π. (2016). Αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού των ΣΔΕΥ (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης). Panhellenic Conference of Educational Sciences, 2015(2), 789–797. https://doi.org/10.12681/edusc.153
- Section
- Εισηγήσεις