Η πολυπολιτισμική επικοινωνία παιδιών προσφύγων προσχολικής ηλικίας και η σημασία της διαπολιτισμικής στοχευμένης εκπαιδευτικής δράσης στην ανάπτυξη συνεργατικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των διαφορετικών ομάδων στο νηπιαγωγείο.


Published: Mar 3, 2020
Keywords:
Interculturalism Multiculturalism ethnic linguistic heterogeneity Bilingualism safe inclusion
Στέλλα Υψηλάντη
Abstract

Children, who come from different countries and live in Greece, differ according to language, nation, traditions, customs, principles, way of life, exteriors features and religion (Gotovos, 2002). After arriving in Greece and their entrance in Greek Educational System, they have to adjust to a completely different cultural and social environment than they were used to”.
The huge admission of migrants during 2015-2016 revealed the urgency of the establishment Refugees Open Camps and recently the innovation of opening Kindergartens in them, provoking the educational system of our country to adopt new pedagogical practices, in order to succeed, not only knowledge but also the feeling of safety.

 

 

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Στέλλα Υψηλάντη
Νηπιαγωγός Παραρτήματος Νηπιαγωγείου ΚΦΠ Μαλακάσας