Το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ: αμφίσημες σχέσεις μεταξύ κρατικών και μη κρατικών φορέων στο πεδίο


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
παιδιά-πρόσφυγες Σχολείο Εκπαίδευση ΥΠΠΕΘ ΜΚΟ Διεθνείς Οργανισμοί
Ιφιγένεια Κοκκάλη
Περίληψη

Από το Σεπτέμβριο του 2016, το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί πρόγραμμα για την ενσωμάτωση των παιδιών προσφύγων στη δημόσια εκπαίδευση. Αντικείμενο του παρόντος κειμένου αποτελούν οι αμφίσημες σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ ΥΠΠΕΘ και μη κυβερνητικών φορέων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της εκπαίδευσης προσφύγων. Έπειτα από μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματος του Υπουργείου, επιχειρείται μια κριτική επισκόπηση των σχέσεων μεταξύ ΜΚΟ και ΥΠΠΕΘ, από την αρχή του προγράμματος μέχρι σήμερα, καθώς και μια απόπειρα εξήγησης των συνθηκών υπό τις οποίες διαμορφώνονται οι σχέσεις αυτές. Διακρίνονται τρεις φάσεις, τα κύρια χαρακτηριστικά των οποίων είναι η συμπληρωματικότητα και ο ανταγωνισμός, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Οι λόγοι του ανταγωνισμού είναι διαφορετικοί στο κεντρικό (μάκρο-) και το μίκρο-επίπεδο των σχέσεων μεταξύ προσωπικού ΥΠΠΕΘ και ΜΚΟ, αλλά προφανώς υπάρχει επίδραση προς τα κάτω, δηλαδή οι στάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές των ατόμων επηρεάζονται άμεσα από τη στάση που υιοθετεί κεντρικά ένας οργανισμός και μια οργάνωση ως προς το ΥΠΠΕΘ και την πολιτική του.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ιφιγένεια Κοκκάλη

Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ