Προγράμματα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού (Bullying)
Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται διεθνώς αυξημένο ερευνητικό ενδιαφέρον για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που στην Αγγλόφωνη βιβλιογραφία αναφέρεται ως bullying. Όπως κάθε κοινωνικό φαινόμενο, έτσι και ο σχολικός εκφοβισμός μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του χρόνου και διαμορφώνεται σύμφωνα με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ( ποιοτικά και ποσοτικά ), τη συχνότητα, την ένταση και τις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται. Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί προγράμματα για την καταπολέμηση του εκφοβισμού τα οποία δίνουν μία ομοιόμορφη εκπαιδευτική πολιτική για το πρόβλημα και τις διάφορες μορφές του με στόχο την αλλαγή κλίματος του σχολείου μέσω της Κοινωνικό-Οικολογικής προσέγγισης. Μίας ολιστικής προσέγγισης η οποία δρα σε πολλαπλά επίπεδα και οι παρεμβάσεις της αφορούν το σχολικό σύστημα, την οικογενειακή δομή και την τοπική κοινότητα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Βλάσση Σ., & Μπέκα Κ. (2016). Προγράμματα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού (Bullying). Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2015(1), 268–276. https://doi.org/10.12681/edusc.168
- Ενότητα
- Εισηγήσεις