Προγράμματα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού (Bullying)


Σταυρούλα Βλάσση
Κωνσταντίνα Μπέκα
Abstract

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται διεθνώς αυξημένο ερευνητικό ενδιαφέρον για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που στην Αγγλόφωνη βιβλιογραφία αναφέρεται ως bullying. Όπως κάθε κοινωνικό φαινόμενο, έτσι και ο σχολικός εκφοβισμός μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του χρόνου και διαμορφώνεται σύμφωνα με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ( ποιοτικά και ποσοτικά ), τη συχνότητα, την ένταση και τις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται. Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί προγράμματα για την καταπολέμηση του εκφοβισμού τα οποία δίνουν μία ομοιόμορφη εκπαιδευτική πολιτική για το πρόβλημα και τις διάφορες μορφές του με στόχο την αλλαγή κλίματος του σχολείου μέσω της Κοινωνικό-Οικολογικής προσέγγισης. Μίας ολιστικής  προσέγγισης η οποία δρα σε πολλαπλά επίπεδα και οι παρεμβάσεις της αφορούν το σχολικό σύστημα, την οικογενειακή δομή και την τοπική κοινότητα.

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biographies
Σταυρούλα Βλάσση
Ψυχολόγος
Κωνσταντίνα Μπέκα
Κοινωνική λειτουργός