Άτυπο αξιολογικό εργαλείο διάγνωσης δυσκολιών μάθησης


Δημοσιευμένα: Νοε 24, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση ανάγνωση ορθογραφία μαθηματικά παραγωγή γραπτού λόγου κοινωνικές δεξιότητες
Κ. Παπουτσάκη
Μ. Γκουγκούμη
Ι. Γρυμάνης
Σ. Ζαχαρή
Τ. Σαλκατρά
Κ. Τσίγκα
Περίληψη

Η ψυχοπαιδαγωγική διαγνωστική αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ.Δ.) αποτελεί καθοριστική φάση στη διαδικασία της ανίχνευσης, της διερεύνησης και  του εντοπισμού των γνωστικών,  συναισθηματικών και  κοινωνικών δεξιοτήτων του μαθητή. Η έγκαιρη και αξιόπιστη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών συντελεί στην κατάρτιση αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα άτυπο αξιολογικό εργαλείο ανίχνευσης των μαθησιακών δυσκολιών, το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από ομάδα ειδικών παιδαγωγών και  στηρίζεται σε θεωρητικό και επιστημονικό πλαίσιο, καθώς και στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εστιάζει στη διερεύνηση των προσχολικών δεξιοτήτων, στο βαθμό κατάκτησης της αναγνωστικής δεξιότητας,  της ορθογραφημένης γραφής, των μαθηματικών δεξιοτήτων, της παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Οι προτεινόμενες ασκήσεις βοηθάνε τον παιδαγωγό στη γρήγορη και εύκολη χορήγησή του και στην διεξαγωγή άμεσων συμπερασμάτων, τα οποία αξιοποιούνται για την κατάρτιση ενός εξατομικευμένου προγράμματος με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κ. Παπουτσάκη
Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε. Αττικής
Μ. Γκουγκούμη
Ειδική Παιδαγωγός
Ι. Γρυμάνης
Ειδικός Παιδαγωγός
Σ. Ζαχαρή
Ειδική Παιδαγωγός
Τ. Σαλκατρά
Ειδική Παιδαγωγός
Κ. Τσίγκα
Ειδική Παιδαγωγός