Επιθετική συμπεριφορά – Συμβόλαιο τιμής

Περίληψη
Τα σχολεία στις μέρες μας, ενστερνιζόμενα την αρχή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, περιλαμβάνουν στις τάξεις τους ένα μεγάλο πλήθος μαθητών με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς. Η συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών σύμφωνα με τον Farrell (2006), θέτει σε συνεχή πρόκληση τους γονείς, τους δασκάλους και όλες τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτές αρχές.
Σκοπός της έρευνας είναι να περιγράψει τους λόγους εκδήλωσης της επιθετικής συμπεριφοράς αυτών των μαθητών. Να αναφέρει πιθανά προβλήματα συνοσηρότητας και να προτείνει στρατηγικές αντιμετώπισης του μαθητή από τους καθηγητές του σχολείου. Επίσης προτείνει και ένα συγκεκριμένο συμβόλαιο τιμής που είναι κατάλληλο για μαθητές Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης.
Για τη σύνταξη της μελέτης χρησιμοποιήθηκε υλικό από εργασία του συγγραφέα που έγινε στα πλαίσια σχετικού μαθήματος του μεταπτυχιακού προγράμματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας στο οποίο είναι φοιτητής. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης πανεπιστημιακά συγγράμματα, εγχώρια και διεθνής βιβλιογραφία σχετική με τα συναισθηματικά και συμπεριφορικά προβλήματα των μαθητών.
Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί που έχουν στις τάξεις τους μαθητές με συμπεριφορικά προβλήματα και είναι σημαντικό γι’ αυτούς να γνωρίζουν τις παραμέτρους που διέπουν τη συμπεριφορά ενός παιδιού, όπως επίσης και τους τρόπους αντιμετώπισης της παραβατικής συμπεριφοράς εντός του χώρου του σχολείου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπικάκης Ι. (2017). Επιθετική συμπεριφορά – Συμβόλαιο τιμής. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2016(1), 772–780. https://doi.org/10.12681/edusc.985
- Ενότητα
- Εισηγήσεις