Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης με εργαλείο τη μουσική και το τραγούδι για μαθητές/τριες με εγκεφαλική παράλυση


Δημοσιευμένα: Nov 20, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική – συναισθηματική μάθηση μουσική τραγούδι εγκεφαλική παράλυση
Αναστασία Μαυρίδου
Αικατερίνη Γεροφώτη
Περίληψη
Η εισήγηση αφορά στην εφαρμογή ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, με εργαλείο τη μουσική και το τραγούδι για μαθητές/τριες με εγκεφαλική παράλυση και νοητική αναπηρία. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, μέσω του δικτύου «Νοιάζομαι για τον εαυτό μου και τους άλλους». Συμμετείχαν 11 μαθητές/τριες του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποιήθηκαν 30 συναντήσεις σε διάστημα εφτά μηνών κατά το σχολικό έτος  2015-16. Ο σκοπός της παρέμβασης ήταν η ανάπτυξη της θετικής προσέγγισης του εαυτού και των άλλων και οι στόχοι αφορούσαν στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Η προσέγγιση της ομάδας έγινε με διαδραστικό και συμμετοχικό τρόπο, βασισμένο σε βιωματικές και ενεργητικές μεθόδους παρέμβασης, αφού προσαρμόστηκε υπάρχον και δημιουργήθηκε πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για άτομα με πολλαπλές αναπηρίες. Στο άρθρο αυτό περιγράφονται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος. Έπειτα από ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, διαπιστώθηκαν θετικές αλλαγές σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο στους επιμέρους στόχους. Το εγχείρημα επιβεβαιώνει τις πολλαπλές δυνατότητες των ατόμων με εγκεφαλική παράλυση και την ανάγκη ενίσχυσης ανάλογων παρεμβάσεων. Η μουσική ενίσχυσε τα θετικά κίνητρα συμμετοχής, αλληλεπίδρασης και πρωτοβουλίας των μαθητών, και κατά συνέπεια τη συλλογικότητά τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αναστασία Μαυρίδου
Σχολική Ψυχολόγος
Αικατερίνη Γεροφώτη
Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής