Η διδασκαλία της τέχνης μέσα από τη μελέτη ενός φυσικού φαινόμενου

Δημοσιευμένα:
Νοε 20, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Τέχνες διαθεματική προσέγγιση
Περίληψη
Ένας από τους σκοπούς της εκπαίδευσης είναι μεταξύ άλλων η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στα έργα τέχνης, η γνωριμία, ερμηνεία, κατανόηση της ελληνικής και παγκόσμιας κληρονομιάς, ο πειραματισμός και η δημιουργία έργων τέχνης από τους ίδιους τους μαθητές. Για την επίτευξη των παραπάνω μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο το μάθημα των Εικαστικών, αλλά και ενότητες πολλών και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Σκοπός της παρούσας εισήγησης είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα για τη διδασκαλία της τέχνης μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση. Ως επίκεντρο της προσέγγισης αυτής επιλέχτηκε μία ενότητα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα ο κύκλος του νερού. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα στάδια σχεδιασμού, ανάπτυξης και υλοποίησης ενός διδακτικού σεναρίου. Περιγράφονται αναλυτικά οι στόχοι του σεναρίου, οι φάσεις της ανάπτυξής του, οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν, ο τρόπος αξιολόγησής του. Η διαθεματική προσέγγιση μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον μάθησης, να συνεισφέρει σε μία εναλλακτική πορεία κατάκτησης της γνώσης με επίκεντρο τον μαθητή και τα βιώματά του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μαλάμος Θ. (2017). Η διδασκαλία της τέχνης μέσα από τη μελέτη ενός φυσικού φαινόμενου. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2016(1), 559–564. https://doi.org/10.12681/edusc.977
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).