Μαθησιακές Δυσκολίες και Ξένες Γλώσσες: Δυσκολίες Μαθητών και Τεχνικές Παρέμβασης

Περίληψη
Ένα ζήτημα που απασχολεί γονείς και δασκάλους μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι αν μπορούν να μάθουν μια ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Συχνά συναντάται η άποψη ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται ήδη στην μητρική τους γλώσσα άρα δεν χρειάζεται να «πιεστούν» μαθαίνοντας μια ξένη γλώσσα. Μια διαδικασία κατά την οποία θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες και πιθανόν να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση τους. Ωστόσο, η μάθηση μιας, τουλάχιστον, ξένης γλώσσας κρίνεται επιτακτική στην σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. Δίνει την δυνατότητα σπουδών στο εξωτερικό, την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, διευκολύνει τα ταξίδια, τη διεύρυνση των οριζόντων, την επαγγελματική εξέλιξη και βοηθά στην κατανόηση της διαφορετικότητας. Στόχος, λοιπόν, της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι λόγοι για τους οποίους οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να μαθαίνουν ξένες γλώσσες, καθώς, επίσης και οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν. Στην συνέχεια θα γίνει αναφορά στην φωνολογική διαφάνεια των πιο διαδεδομένων ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή της κατάλληλης γλώσσας για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Τέλος θα παρουσιαστούν προτάσεις και τεχνικές για την διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κατζόλη Δ. –Ειρήνη, Τσούγη Φ. – Β., Γιαννέλου Π., & Λυκοτραφίτη Κ. (2017). Μαθησιακές Δυσκολίες και Ξένες Γλώσσες: Δυσκολίες Μαθητών και Τεχνικές Παρέμβασης. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2016(1), 410–427. https://doi.org/10.12681/edusc.964
- Ενότητα
- Εισηγήσεις