Διερεύνηση του τρόπου ανάπτυξης και εξέλιξης της κυριοχειρίας με την πάροδο του χρόνου και της σχέσης της με τη μνήμη


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
κυριοχειρία μνήμη συμπεριφορική πλευρίωση
Αντιγόνη Φλώρου
Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν η εξέταση του τρόπου ανάπτυξης και εξέλιξης της κυριοχειρίας με την πάροδο του χρόνου και της σχέσης της με τη μνήμη. Σε 407 παιδιά (μαθητές Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού Σχολείου και Α΄-Γ΄ Γυμνασίου), εφαρμόστηκαν το  Ερωτηματολόγιο Εδιμβούργου, η Δοκιμασία Ποσοτικοποίησης της Προτίμησης Χεριού (ΠΠΧ), η Δοκιμασία μετακίνησης πασσάλων (ξυλάκια) και τεστ μνήμης. Τα ευρήματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε κάποιου είδους μεταβολή της κυριοχειρίας των παιδιών κατά τη διάρκεια ανάπτυξής τους. Επιπλέον, εντοπίστηκε σχέση μεταξύ της κυριοχειρίας των παιδιών και στις επιδόσεις της μνήμης, αφού το αν κάποιος είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας επηρεάζει τη σωστή ανάκληση στη μνήμη μιας φωτογραφίας προσώπου. Επίσης, τα δεξιόχειρα παιδιά είναι πιθανό να ανακαλέσουν στη μνήμη τους αριστερά προφίλ και τα αριστερόχειρα παιδιά να ανακαλέσουν στη μνήμη τους προφίλ με δεξιά κατεύθυνση. Τέλος, για τα παιδιά του Δημοτικού εντοπίστηκε ότι η χρήση του δεξιού ή του αριστερού χεριού στη ζωγραφική επηρεάζει την οπτική τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας διαφωτίζουν τον τρόπο  ανάπτυξης και εξέλιξης της κυριοχειρίας με την πάροδο του χρόνου καθώς και τη σχέση της με τις επιδόσεις της μνήμης στα παιδιά του Δημοτικού. Δεδομένου ότι στα παιδιά Γυμνασίου η σχέση αυτή δεν διαφάνηκε καθαρά χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αντιγόνη Φλώρου
Εκπαιδευτικός