Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος- Μια μελέτη περίπτωσης
Περίληψη
Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μία εγκεφαλική διαταραχή, οργανικής αιτιολογίας που αφορά διαταραχές και ελλείματα στην κοινωνικοποίηση, τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία και των περιορισμένων και επαναληπτικών μοτίβων συμπεριφοράς, λόγω περιορισμένης δημιουργικής φαντασίας. Η παρούσα εργασία αποτελεί μελέτη ενός παιδιού το οποίο είναι 13 ετών και βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Ο μαθητής Χ αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα, συμπεριλαμβάνοντας προβλήματα συμπεριφοράς, κοινωνικότητας και επικοινωνίας. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναδειχθούν οι μέθοδοι παρέμβασης, προβάλλοντας ταυτόχρονα τα υπέρ και τα κατά και εν τέλει να καθοδηγήσουν κάθε εμπλεκόμενο και ενδιαφερόμενο σε νέους δρόμους με θετικά αποτελέσματα. Υπάρχουν ποικίλες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και πρακτικές που μπορούν να εφαρμοσθούν για να βοηθήσουν τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Ωστόσο πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε μεθόδου και προσέγγισης, είναι σημαντικό να γίνει έγκαιρη διάγνωση και σωστή αξιολόγηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μαθητή το πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτό της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς (Applied Behavioral Analysis- A.B.A) που στοχεύει στην εξάλειψη των ανεπιθύμητων συμπεριφορών και στην ενίσχυση των επιθυμητών συμπεριφορών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσομπόλη Ε. (2020). Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος- Μια μελέτη περίπτωσης. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 861–868. https://doi.org/10.12681/edusc.3178
- Ενότητα
- Εισηγήσεις