Μαθητές με αποκλίνουσες συμπεριφορές στο σχολείο
Περίληψη
Η αποκλίνουσα συμπεριφορά των μαθητών ταλανίζει ολοένα και περισσότερο την εκπαιδευτική κοινότητα και τα τελευταία έτη έχει εντατικοποιηθεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που αφορά τα προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης της σχολικής βίας και οφείλεται στις αποκλίνουσες συμπεριφορές. Η εκδήλωση αποκλίνουσας συμπεριφοράς εμφανίζεται σε παιδιά όλο και μικρότερης ηλικίας, φαινόμενο εξαιρετικά ανησυχητικό που πρέπει να απασχολήσει όλη την κοινωνία και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς φορείς. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά των μαθητών με αποκλίνουσα συμπεριφορά, να προσδιορίσει τα αίτια και να αναφέρει τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των εν λόγω συμπεριφορών. Η συγγραφή της εργασίας μου στηρίχτηκε στην αναζήτηση βιβλίων και ερευνών στο διαδίκτυο, οι οποίες περιείχαν μεγάλα δείγματα συμμετεχόντων. Αποκλείσθηκαν πιλοτικές και πειραματικές έρευνες. Τα προγράμματα παρέμβασης που βασίζονται στο συμπεριφορισμό και τη μίμηση προτύπων είναι αποτελεσματικότερα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ για μεγαλύτερες βαθμίδες οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι βασίζονται στην εμπλοκή των εφήβων, στη διαπραγμάτευση και τη λήψη αποφάσεων με τη συναίνεση όλων των μαθητών. Τα προγράμματα πρόληψης ωστόσο, βοηθούν τους μαθητές να μην εκδηλώνουν αποκλίνουσες συμπεριφορές, καλλιεργώντας ένα θετικό και υποστηρικτικό κλίμα για τις ανάγκες των μαθητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσομπόλη Ε. (2020). Μαθητές με αποκλίνουσες συμπεριφορές στο σχολείο. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 851–860. https://doi.org/10.12681/edusc.3177
- Ενότητα
- Εισηγήσεις