«Δημιουργία corpus γραπτού και προφορικού λόγου παιδιών με δυσορθογραφία και αυτισμό»
Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία η μελέτη και η έρευνα για τη δημιουργία σωμάτων κειμένων (corpora) με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ειδικών corpora παιδαγωγικού σκοπού. Η παρούσα μελέτη έρχεται να συμβάλει σε αυτό το πλαίσιο και ιδιαίτερα στην ανάγκη μελέτης της χρήσης της γλώσσας των παιδιών με αυτισμό ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, λαμβάνοντας υπόψη τη συμβολή των σωμάτων κειμένων στη γλωσσολογική έρευνα, τις προκλήσεις σχεδιασμού τους αλλά και τη δυναμικότητα του πεδίου των Ηλεκτρονικών Σωμάτων Κειμένων (ΗΣΚ). Πιο συγκεκριμένα, αξιοποιώντας τόσο θεωρητικά εργαλεία όσο και εργαλεία σχεδιασμού επιχειρεί να μελετήσει τους όρους σχεδιασμού ενός ειδικού γραπτού σώματος κειμένων με δείγμα κείμενα με ορθογραφικά λάθη παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ - δυσορθογραφία) και ενός ειδικού προφορικού σώματος κειμένων με δείγμα απομαγνητοφωνημένα κείμενα στα ελληνικά από προφορικό λόγο παιδιών που έχουν διαγνωστεί με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Επιπλέον, στόχος της είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού σώματος κειμένων για εκπαιδευτικούς σκοπούς σε θεωρητικό επίπεδο που θα καλύψει το κενό που υφίσταται στα ελληνικά όσον αφορά τα σώματα κειμένων παιδικής γλώσσας. Μέσα από τη συγκεκριμένη μελέτη διαφαίνεται ότι ο σχεδιασμός σωμάτων κειμένων αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο κατηγοριοποίησης και εύκολης πρόσβασης των λαθών που κάνουν τα παιδιά τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για κάθε ενδιαφερόμενο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μαζιώτη Γ., & Τσεβά Μ. (2020). «Δημιουργία corpus γραπτού και προφορικού λόγου παιδιών με δυσορθογραφία και αυτισμό». Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 837–850. https://doi.org/10.12681/edusc.3176
- Ενότητα
- Εισηγήσεις