Το εργασιακό στρες και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής-Τεχνικές διαχείρισης του στρες σε εκπαιδευτικούς
Περίληψη
Το εργασιακό στρες των εκπαιδευτικών αποτελεί μια παράμετρο ιδιαίτερα καθοριστική για την αποτελεσματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για ένα καθολικό στοιχείο, που ξεπερνά το φύλο, την ηλικία, το επίπεδο μόρφωσης ή την ιεραρχική θέση του εκπαιδευτικού και αγγίζει ποικίλες διαστάσεις του ατόμου. Σκοπός της παρούσης μελέτης, είναι να διερευνήσει το εργασιακό στρες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα επίπεδα της επαγγελματικής τους ικανοποίησης. Το εργασιακό στρες, η κατάθλιψη και το άγχος μπορούν να θεωρηθούν ως προγνωστικοί δείκτες της κατάσταση της υγείας των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, καθώς τα υψηλά επίπεδα εργασιακού στρες και άγχους σχετίζονται ισχυρά με τα χαμηλά επίπεδα αυτό-αναφερόμενης υγείας-ευεξίας, αλλά και επαγγελματικής ικανοποίησης. Οι στρατηγικές-τεχνικές διαχείρισης και αντιμετώπισης του στρες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, τόσο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία από τον εκπαιδευτικό ως μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολικό πλαίσιο, όσο και ατομικά αυξάνουν τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση συνολικά της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσαρουχάς Ν.-Θ. (2020). Το εργασιακό στρες και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής-Τεχνικές διαχείρισης του στρες σε εκπαιδευτικούς. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 826–836. https://doi.org/10.12681/edusc.3175
- Ενότητα
- Εισηγήσεις