Το εργασιακό στρες και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής-Τεχνικές διαχείρισης του στρες σε εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
εργασιακό στρες κατάθλιψη άγχος επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής τεχνικές διαχείρισης του στρες
Νεκτάριος-Θεοχάρης Τσαρουχάς
Περίληψη

                                                       

Το εργασιακό στρες των εκπαιδευτικών αποτελεί μια παράμετρο ιδιαίτερα καθοριστική για την αποτελεσματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για ένα καθολικό στοιχείο, που ξεπερνά το φύλο, την ηλικία, το επίπεδο μόρφωσης ή την ιεραρχική θέση του εκπαιδευτικού και αγγίζει ποικίλες διαστάσεις του ατόμου. Σκοπός της παρούσης μελέτης, είναι να διερευνήσει το εργασιακό στρες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα επίπεδα της επαγγελματικής τους ικανοποίησης. Το εργασιακό στρες, η κατάθλιψη και το άγχος μπορούν να θεωρηθούν ως προγνωστικοί δείκτες της κατάσταση της υγείας των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, καθώς τα υψηλά επίπεδα εργασιακού στρες  και άγχους σχετίζονται ισχυρά με τα χαμηλά επίπεδα αυτό-αναφερόμενης υγείας-ευεξίας, αλλά και επαγγελματικής ικανοποίησης. Οι στρατηγικές-τεχνικές διαχείρισης και αντιμετώπισης του στρες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, τόσο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία από τον εκπαιδευτικό ως μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολικό πλαίσιο, όσο και ατομικά αυξάνουν τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση συνολικά της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Νεκτάριος-Θεοχάρης Τσαρουχάς

Ψυχολόγος-Κοινωνικός Λειτουργός, Msc Ιατρικής Σχολής Αθηνών & Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.  υ.Διδάκτωρ Ε.Κ.Π.Α. – Επιστημονικός συνεργάτης της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών-Αιγινήτειο Νοσοκομείο