Χαρισματικός διευθυντής και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής
Δημοσιευμένα:
Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
ηγεσία συναισθηματική νοημοσύνη ενδυνάμωση
Περίληψη
Συνήθως, όταν οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν κάποιον ως χαρισματικό ηγέτη συμβαίνει λόγω του θαυμασμού που δείχνουν στο άτομό του. Η ηγεσία αφορά την εξύψωση του προσωπικού οράματος των ανθρώπων στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο και στην αύξηση της απόδοσής τους στα μεγαλύτερα δυνατά όρια. Αξιοσημείωτη θεωρείται μια αναφορά του Μαντέλα από το προσωπικό σημειωματάριό του : «Το πρώτο καθήκον του ηγέτη είναι να δημιουργήσει ένα όραμα. Το δεύτερό του καθήκον είναι να δημιουργήσει ένα στόχο που θα τον βοηθήσει στην υλοποίηση του οράματός του και στη διαχείριση της διαδικασίας μέσω αποτελεσματικών ομάδων. Οι άνθρωποι, που γίνονται αρχηγοί, γνωρίζουν που αποβλέπουν, διότι ο ηγέτης γνωστοποιεί το όραμα και οι οπαδοί αποδέχονται το όραμα και κινούν τις διαδικασίες προς επίτευξη αυτού του οράματος ».Οι συνέπειες της επαγγελματικής εξουθένωσης στο χώρο της Ειδικής Αγωγής τόσο για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό όσο και για την εργασιακή του απόδοση είναι εξαιρετικά σοβαρές. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται υπό το καθεστώς της επαγγελματικής εξουθένωσης είναι συναισθηματικά εξαντλημένοι, σωματικά αποδυναμωμένοι, καταθλιπτικοί, συνεχώς προβληματισμένοι, ανήσυχοι, κυνικοί και απόμακροι. Το σύνδρομο επηρεάζει όχι μόνο τον εκπαιδευτικό που το βιώνει, αλλά τους μαθητές, το σχολείο και ολόκληρη την κοινωνία, καθώς επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και την απόδοση του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική αίθουσα και καθορίζει την ακαδημαϊκή πορεία των μαθητών του . Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσα από την αναζήτηση βιβλιογραφικών πηγών κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ως χαρισματικού ηγέτη αποτελεί προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός γόνιμου εργασιακού περιβάλλοντος που κινητοποιεί, εμπνέει αλλά κυρίως αποτρέπει από κινδύνους εμφάνισης πιθανής επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΣΣταθοπούλου Α., & Λουκέρη Π. Ι. (2020). Χαρισματικός διευθυντής και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 741–748. https://doi.org/10.12681/edusc.3169
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.