Οργανωσιακή συμπεριφορά χαρισματικών εκπαιδευτικών ηγετών στις σχολικές μονάδες
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια σύντομη βιβλιογραφική επισκόπηση της οργανωσιακής συμπεριφοράς, την οποία εκδηλώνουν οι χαρισματικοί εκπαιδευτικοί ηγέτες στις σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία οι χαρισματικοί ηγέτες δύνανται: α) να εμπνέουν ένα κοινό όραμα, β) να προκαλούν διαδικασίες θετικού μετασχηματισμού των δυσλειτουργικών θεωρήσεων και πρακτικών των εκπαιδευτικών, γ) να ενδυναμώνουν την αυτο-αποτελεσματικότητα της ομάδας αναφοράς, δ) να αναλαμβάνουν το προσωπικό ρίσκο και την ευθύνη για πρωτοποριακές δράσεις, ε) να μοντελοποιούν τα στάδια επίτευξης των στόχων της σχολικής μονάδας, στ) να ενεργούν με αντισυμβατικό και αντι-συστημικό τρόπο, ζ) να έχουν υψηλό επίπεδο κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης, η) να ικανοποιούν πρωτίστως τις ανάγκες της ομάδας. Με βάση τα παραπάνω χρειάζεται να επιλέγονται ως διευθυντές σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πέραν των ακαδημαϊκών προσόντων και της προϋπηρεσίας τους, έχουν επιδείξει στοιχεία χαρισματικών ηγετών. Επιπροσθέτως χρειάζεται οι νυν διευθυντές να υποστηριχθούν ώστε να αποκτήσουν βασικές κοινωνικογνωστικές δεξιότητες χαρισματικής ηγεσίας μέσω της συμμετοχής τους σε επιμορφωτικά προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης, τα οποία θα υλοποιούνται από τους αρμόδιους δημόσιους ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς φορείς της χώρας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σιδηρόπουλος Δ. (2020). Οργανωσιακή συμπεριφορά χαρισματικών εκπαιδευτικών ηγετών στις σχολικές μονάδες. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 720–727. https://doi.org/10.12681/edusc.3167
- Ενότητα
- Εισηγήσεις