«Η προσέγγιση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσω της παιδικής λογοτεχνίας»


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Διαπολιτισμικότητα αλληλεπίδραση αξίες ανταπόκριση δραστηριότητες
Άρτεμις Σακίδη
Περίληψη

Η Ελλάδα του 21ου αιώνα δεν έχει την ίδια κοινωνική σύνθεση με τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Έτσι τα σύγχρονα σχολεία δέχονται στους κόλπους τους μαθητές διαφορετικής καταγωγής και κουλτούρας και καλούνται μέσω των εκπαιδευτικών να τους εντάξουν και να τους παρωθήσουν να αλληλεπιδράσουν στα πλαίσια εφαρμογής μιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που δεν έχει ως μοναδικό σκοπό την απλή συνύπαρξη των μαθητών, αλλά την επικοινωνία και τον αλληλοσεβασμό. Βοηθητικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς μπορεί να αποτελέσει η παιδική λογοτεχνία (ή και τα παραμύθια) με διαπολιτισμικό περιεχόμενο, το οποίο προβάλει τη σημασία του σεβασμού και της αποδοχής του «άλλου». Η λογοτεχνία μέσω φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν μεταξύ άλλων τη μουσική, το θέατρο και το παιχνίδι μπορεί να ενώσει τους μαθητές και να μετριάσει τις διαφορές.
Η εργασία αυτή αποσκοπεί κυρίως:
♦ στη διασάφηση των εννοιών της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση,
♦ στην ανάδειξη της συμβολής της λογοτεχνίας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, καθώς και στη παρουσίαση κατάλληλων παιδικών έργων,
♦ στην προώθηση και εφαρμογή της λογοτεχνίας στις πολυπολιτισμικές σχολικές τάξεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Άρτεμις Σακίδη

Αριστούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α.