Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις στρατηγικές αποκατάστασης προβλημάτων γραπτού λόγου των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Περίληψη
Η κατάκτηση του γραπτού λόγου, μιας ξεχωριστής πτυχής της γλώσσας, αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα στην ανθρώπινη εξέλιξη. Συγκροτείται από την γραφή και την ανάγνωση, τα οποία αναγνωρίζονται ως καίριοι άξονες μόρφωσης, καθώς συνιστούν κύριο ακαδημαϊκό σκοπό κάθε μαθητή. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες εμφανίζουν προβλήματα γραπτού λόγου, βιώνοντας πολλές αποτυχίες στην μάθηση, εξαιτίας ανιχνευόμενων δυσλειτουργιών στους εν λόγω μηχανισμούς. Αναπόφευκτα, αναγκαία είναι η επιλογή κατάλληλων διδακτικών μεθόδων από τον εκπαιδευτικό. Βασική επιδίωξη της παρούσας έρευνας είναι η ανεύρεση των στρατηγικών, που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την αποκατάσταση λαθών γραπτού λόγου των μαθητών με ΜΔ. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν την ιδιαίτερη προτίμηση των εκπαιδευτικών ως επί το πλείστον σε παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας στην προσπάθεια αντιμετώπισης των παρόντων προβλημάτων, αλλά και ευκαιριακή ενσωμάτωση κάποιων εξειδικευμένων υλικών και εργαλείων κατά περίσταση, κάτι το οποίο φαίνεται να σχετίζεται σημαντικά με την επιμόρφωση και την διδακτική τους εμπειρία. Συμπερασματικά, γίνεται επιτακτική η ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, που σε συνδυασμό με την διδακτική εμπειρία θα τους προσφέρει τα απαραίτητα διδακτικά εφόδια για την αποτελεσματική διαχείριση δυσκολίων γραπτού λόγου των μαθητών με ΜΔ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Πολίτη-Γεωργούση Σ., & Καραμπατζάκη Ζ. (2020). Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις στρατηγικές αποκατάστασης προβλημάτων γραπτού λόγου των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 642–668. https://doi.org/10.12681/edusc.3162
- Ενότητα
- Εισηγήσεις