Το νομοθετικό πλαίσιο ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μαθητών/τριών στην Ελλάδα και οι αναφορές στα χαρισματικά παιδιά
Περίληψη
Οι οργανωμένες ενέργειες συναισθηματικής φροντίδας, συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας, που υλοποιούνται από δομές με καταρτισμένο προσωπικό και αποβλέπουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας του ατόμου, ώστε να διατηρείται η κοινωνική ένταξή του και να διασφαλίζεται η καλύτερη ποιότητα ζωής, συστήνουν το περιεχόμενο της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. Σκοπός της παρούσας εισήγησης είναι, προσεγγίζοντας το πλαίσιο της εν λόγω υποστήριξης των μαθητών/τριών στην ελληνική εκπαίδευση, μέσω της νομοθεσίας, επιπλέον, να διαφανεί η απουσία ξεκάθαρων αναφορών και ρυθμίσεων σχετικών με τα χαρισματικά παιδιά. Μικρό δείγμα αναφοράς, στο πλαίσιο της διερεύνησης ευρημάτων που στηρίζουν το θέμα αυτό, αποτελούν τα Αναθεωρημένα Συντάγματα των ετών 1975, 1986, 2001 και 2008, o Νόμος 3699/2008, καθώς και οι πρόσφατες σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις στον Νόμο 4547/2018 και στην Υπουργική Απόφαση 5614/2018. Με δεδομένο ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη πρόνοιας για όλους/ες ανεξαιρέτως τους/τις μαθητές/τριες, το ζητούμενο είναι η ανασκόπηση της νομοθεσίας να αποτελέσει το εφαλτήριο αλλαγών ή μεταρρυθμίσεων για μια εκπαίδευση προσαρμοσμένη στην κάλυψη των αναγκών τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παπαρρίζου Ε., & Καρολίδου Σ. (2020). Το νομοθετικό πλαίσιο ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μαθητών/τριών στην Ελλάδα και οι αναφορές στα χαρισματικά παιδιά. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 611–620. https://doi.org/10.12681/edusc.3159
- Ενότητα
- Εισηγήσεις