«Η Αξιοποίηση του Παραμυθιού και του Θεατρικού παιχνιδιού στην Εργοθεραπευτική Παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο»
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μία εργοθεραπευτική παρέμβαση που αξιοποιεί δημιουργικά μορφές της Τέχνης, ως μέσα θεραπείας, σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες και ΔΕΠ-Υ, Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου του νομού Αττικής. Οι εκπαιδευόμενοι σε συνεργασία με την εκπαιδεύτρια δημιούργησαν ομάδες με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες και τις δυσκολίες των μαθητών. Ο ρόλος της εργοθεραπείας αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικός βοηθώντας και υποστηρίζοντας συστηματικά, οργανωμένα και αποτελεσματικά τα παιδιά που παρουσιάζουν ποικίλες ψυχοκοινωνικές, συναισθηματικές, γνωστικές δυσλειτουργίες. Το παραμύθι, το θεατρικό παιχνίδι, το παιχνίδι ρόλων, συνιστούν τα πλέον κατάλληλα μέσα προκειμένου ο εργοθεραπευτής, αξιοποιώντας τα κατάλληλα, να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση των παιδιών, να βοηθήσει στον αγώνα τους για προσαρμογή, αναπλήρωση και ανεξαρτητοποίηση. Στόχος είναι οι μαθητές/τριες να κοινωνικοποιηθούν, να καλλιεργήσουν δεξιότητες γλωσσικές, γνωστικές, ψυχοκοινωνικές, ομαδικού πνεύματος, οπτικοκινητικού συντονισμού. Παράλληλα, να κατανοούν τη συμβολική – μεταφορική διάσταση της γλώσσας, κινητοποιώντας τους μηχανισμούς προβολής και ταύτισης, έκφρασης, διαχείρισης και επεξεργασίας συναισθημάτων και ενδοψυχικών συγκρούσεων. Επιλέχθηκαν τα έργα: Παραμύθια: Αισώπου Μύθοι: «Ο Ψεύτης Βοσκός». Τριβιζά: «Τα τρία μικρά λυκάκια». Ποίημα: Γ. Δροσίνη: «Η Αλεπού Καλόγρια». Μουσική: Μελοποιημένο το ποίημα και επιλεγμένα αποσπάσματα σε μουσική Τ. Μωράκη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παπακίτσου Β. Ι. (2020). «Η Αξιοποίηση του Παραμυθιού και του Θεατρικού παιχνιδιού στην Εργοθεραπευτική Παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο». Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 599–610. https://doi.org/10.12681/edusc.3158
- Ενότητα
- Εισηγήσεις