Εκπαίδευση Χαρισματικών Μαθητών-Δειγματοληπτική Έρευνα
Περίληψη
Η έρευνα αυτή είχε ως στόχο τη διερεύνηση των στάσεων που έχουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί απέναντι στους χαρισματικούς μαθητές, με δεδομένο, ότι η ευνοϊκή στάση των εκπαιδευτικών, αποτελεί έναν ισχυρό προγνωστικό δείκτη, για την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών στο σχολείο, σύμφωνα με τη θεωρία της «αυτοεκπληρούμενης προφητείας» (Rosenthal -Jacobson (1968). Για το λόγο αυτό, σχεδιάστηκε η παρούσα δειγματοληψία αντιπροσωπευτικού δείγματος, όπου το δείγμα ήταν σκόπιμα και χωρίς πιθανότητα επιλεγμένο, επειδή ήταν προσιτό στον ερευνητή. Η ερευνητική υπόθεση είναι ότι, η επιμόρφωση στην ειδική αγωγή μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευτικούς απέναντι στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες που έχουν οι χαρισματικοί μαθητές, γεγονός που δε φαίνεται να επιβεβαιώνεται από τα πορίσματα της έρευνας, αφού δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των δύο ομάδων εκπαιδευτικών, ενώ διαπιστώνονται και διαφοροποιήσεις στις απαντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών με επιμόρφωση στην ειδική αγωγή. Η διαπίστωση αυτή εγείρει προβληματισμούς που θα μπορούσαν να διερευνηθούν σε μία μελλοντική επανεξέταση με τη συμπερίληψη στην ανάλυση και άλλων παραμέτρων, που δεν ερευνήθηκαν επειδή ο σχεδιασμός της έρευνας, προέβλεπε τη σύγκριση δύο ομάδων με βάση την παράμετρο της επιμόρφωσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Βασίλιεβιτς M., & Μαυροθανάση Μ. (2020). Εκπαίδευση Χαρισματικών Μαθητών-Δειγματοληπτική Έρευνα. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 525–542. https://doi.org/10.12681/edusc.3153
- Ενότητα
- Εισηγήσεις